Martos Ferenc szövegkönyvével 1919. március 7-én mutatták be először a Városi Színházban Huszka Jenő (fotó) Lili bárónő című operettjét, amely azóta is a műfaj egyik legkedveltebb darabja: az eltelt évtizedek változó ízlésének, divatjának ellenállva meg tudta őrizni népszerűségét. Vidéki színházainkban szinte állandó repertoárdarab, egyedül a Budapesti Operettszínház tűzi ritkán műsorára. Huszka elnyűhetetlen melódiái - "Cigaretta keringő", "Gyere, csókolj meg", "Tündérkirálynő", "Szellő szárnyán", "Egy férfi képe" - most is magával ragadják a közönséget. |
A szolnokiak egykor erős társulata most a kettős szereposztást is csak vendégművészekkel tudta kiosztani. Nyári közel tíz éve van a pályán, ideje lenne, hogy egy rendező vegye a bátorságot és megtanítsa az amúgy ünnepelt sztárt, hogy létezik mimika, s egy bonvivánnak nemcsak a hangját kell kieresztenie, hanem személyiségének átütő hatásával is el kell hitetnie, hogy tényleg rajonganak érte a nők. |
Náray Erika | Váradi Zita | |
Lili bárónőt Váradi Zita, Sassvári Clarisse-t pedig Náray Erika sok-sok játékkal, szép hanggal jeleníti meg. A produkció revelációja a Remeteházi Galambos Frédit játszó Vida Péter. Az új Nemzeti Színházba elszerződött Vida vendégként fantasztikus táncoskomikusi tudásról tesz tanúbizonyságot. Minden mozdulata, gesztusa, játékintelligenciája, tánctudása a legnagyobb elődökre (Rátkai Márton, Feleki Kamill, Rátonyi Róbert) emlékeztet. |