A W.S.LÍR-re átalakított cím még azok számára is sejteti, hogy itt nem egy "nyitott könyv" típusú produkció várható, akik sosem láttak Zsótér-előadást. Az elmúlt öt évben a Szegedi Nemzeti Színházba progresszív rendező be nem tette a lábát. Most azonban újra Szegeden rendez Zsótér Sándor, s magával hozta állandó munkatársait, Ambrus Mária díszlet-, és Benedek Mária jelmeztervezőt. Évek óta húzódik az előadás létrejötte, pedig régi terv a Lear színpadra állítása Király Leventével a címszerepben. Most végre összejött.
Az étterem fölötti kilátó (a toronyszerű díszlet második szintje) a bádogbüfék és a nagy bevásárlóközpontok jellegzetes anyagából készült, mint kiderül, az építész-díszlettervező a Budapest szélén álló óriási logisztikai raktárakról vette a mintát. Itt, a nagy "elosztóban" tanácskoznak és szövik terveiket a lányok, a fiúk és a férjek. De még minden nagyon új, talán másodszor próbálnak díszletben, mindenki a helyét keresi. Szeressétek meg a felső részt is! - nógatja színészeit a rendező. Zsótér figyel, majd jön-megy, többször is föl a színpadra, ott előjátszik, aztán vissza a nézőtérre, ahol körbegyalogolja az egészet. - Nem kell (játék, mozdulat, átélés, akármi), olyan fantasztikus a szöveg! - kiabál fel, aztán megint előreiramodik, lehuppan az ötödik sorba, mert tetszik, amit lát, és közben jelzi is, igen, ez most jó.
Próbakezdés előtt már láttam a beöltözött színészeket, Benedek Mari kortalanul elegáns fekete ruháiban csupa nagyúr lepte el a büfét. A jelmezek egyszerűnek tűnnek, mégis elképesztően attraktívak a szellemes szabás miatt, s egyszerre igaznak tetszik a mondás, miszerint ruha teszi az embert. Ráadásul ebben az előadásban Zsótér Sándor nemileg föl is cserélte a főbb szerepeket, a két kegyetlen lányt férfi színész, a férjeket színésznők játsszák. Az éles sziluettet rajzoló gyapjúszövet férfiruhák kemény tartást adnak - karakter szerint kinek milyet -, Regan és Goneril pedig prémes, bundaszerű ruhákban acsarkodnak egymásra.
A Zsótér nélkül töltött öt év nem múlt el nyomtalanul, mert a külsőséges eszközöktől mentes színészi játék itt közben kiment a divatból. A rendező, ha valakihez szól, viszonytól függetlenül magáz és tegez, a két megszólítás úgy hullámzik nála, mint a sinusgörbe. - Magamat hibáztatom, nem magát... hogy nem magyaráztam el elég érthetően - mondja, és a próba megy tovább.