Lukács Gyöngyi 45 ezer néző előtt szerepelt a Central Parkban

Kultpol

Verdi hősnők a Macbeth, a Nabucco, az Álarcosbál, az Aida, a Trubadur, A végzet hatalma, a Don Carlos című operákból Lukács Gyöngyi kongeniális tolmácsolásában; a Magyar Állami Operaház Zenekarát Kovács János vezényli.
A szoprán díva hangja egyszerre suttogó, misztikus hangvételű, de egyben mély drámai hang is. Egyszerre tüzes és szenvedélyes. Gyönyörű pianói, muzikális frazírozásai különleges élményt nyújtanak.
Mint hírlik, Lukács Gyöngyi németül, olaszul, oroszul beszél, szerepeit maga tanulja, saját zongorakíséretével. Mindez érződik is kifinomult énekkultúráján: nemcsak átéli, de racionálisan elemzi is szerepeit.
Lady Macbeth szerepével öt évvel ezelőtt találkozott először a londoni Covent Gardenben. Mi magyarok ez év szeptemberében hallhattuk az Operaházban, amikor Henning Brockhaus rendezésében nagy sikerrel mutatkozott be. (A bemutatóról annak idején a Terasz részletes kritikában számolt be -A szerk.) Másik híres szerepe a Tosca, melyet 1998-ban San Franciscóban olyan sikerrel énekelt, hogy egyik méltatója impozáns hangját egyenesen Eleanor Steber kelet-európai reinkarnációjának nevezte. (Igencsak sajnáljuk, hogy ezen a CD-n a Toscát nem hallhatjuk Lukács Gyöngyitől, de mint tőle megtudtuk, egy nagy világcég már tárgyalásokat folytat impresszáriójával egy exkluzív kiadási szerződésre, s akkor a Toscára is sor kerülhet.) Különben ezzel a szereppel kezdődött énekesi karrierje: első külföldi fellépésén, Baselben is Toscaként ünnepelhette a közönség. Majd ezzel a szereppel debütált a MET-ben is.
Énekesi karrierjének egyik nagy eseménye volt, midőn a MET együttesével 45 ezer néző előtt szerepelt a New York-i Central Parkban.
Jellemző módon itthon sokan nem tudják, hogy Lukács Gyöngyi Európa és a tengerentúl nagy operaházainak ünnepelt dívája, úgy versengenek érte, és úgy foglalkoztatják, mint a nagy világsztárokat. Nemzetközi sikerei ellenére viselkedése mentes minden sztárallűrtől. Bárhol és bármikor szívesen fogadja az újságírókat, nyilatkozatai nyomán egy XXI. századi, gondolkodó művészt ismerhetünk meg, aki hisz az opera műfajának továbbélésében.
Az olasz heroinák után a német repertoár egyik különleges igényeket támasztó szerepét, Richard Strauss Saloméját is műsorára tűzi. (A Terasz úgy értesült, hogy a tervek szerint az előadást Szikora János rendezi majd az Andrássy úti Dalszínházban.) Itthon még ebben az évadban Toscát alakítja majd, s Bellini Normájának címszerepét is készül elénekelni.