A magyar neo-avantgárd színház- és filmművészetének gyakorlatát rekonstruálják

Színpad

Halász Péter
Felsőoktatási intézményről lévén szó elsősorban az oktatásban megjelenő pedagógiai hagyományt kutatják. Azt vizsgálják, miképpen, milyen módszerekkel és mennyire épült be az elmúlt negyven évben (többek között) Erdély Miklós és Halász Péter alkotói gyakorlata az SZFE tanítási protokolljába. 
 
A támogatás lehetővé teszi, hogy a történeti kutatásokon, a források megmentő rendszerezésén kívül olyan művészetközeli kurzusok is létrejöjjenek, melyeken modellezni, újrajátszani lehet a magyar neo-avantgárd kísérletező elképzeléseit.
 
A projekt támogatja az alkotó és kutató hallgatók munkáját, lehetővé teszi, hogy a közelmúlt, a szüleik generációjának második nyilvánosságban létrejövő gondolatait mai tevékenységre fordítsák. S így őrizve adják tovább.
 
A projekt lehetővé teszi, hogy a kutatás infrastrukturális bázisaként felszereljenek egy új stúdiót, melyben az archiválás technikai lehetőségein túl a létrejövő új (emlékező) alkotások is elkészülhetnek. Szintén a támogatás segítségével tudják felépíteni azt a kétéves pedagógiai programot, mely európai vendégoktatók, kurzus- és műhelyvezető előadók segítségével a magyar közelmúlt művészeti eseményeit az európai neo-avantgárd tendenciákhoz kapcsolják.