Méhes László |
(MTI) - Méhes László elmondta: szereti az operetteket, amelyekről van "egy nagyon erős, határozott" képe. Rendezői koncepciója pedig az, hogy érvényes tradíciók alapján, hús-vér emberekkel egy valódi történetet meséljen el.
Méhes László érvényes tradíciónak tartja az operettben, hogy "minden egyes szereplő belépését, színpadra lépését megágyazzuk, hangsúlyossá tegyük. Érvénytelen tradíció, ha az operettprimadonna kiáll a színpadra, lenéz a közönségre, és azt mondja: ej, de jó, hogy ilyen sokan vagyunk. Szintén érvénytelen, ha elkezdődnek a dalok, a szereplő előrevágtat a színpad elejére, szétveti, lefúrja a lábát a deszkákba, bájmosolyt küld a néző felé és előadva magát arra vár, hogy elragadtatottan hallgassák az énekét. Érvényes tradíció azonban, hogy kiválóan éneklő emberek elmondjanak egy történetet, miközben a dalok alatt is tovább léteznek. Én a jó énekhangot eszköznek tekintem ahhoz, hogy el tudjon mondani valamit ezzel a képességével" fogalmazott a rendező. Méhes László elmondta: a szereposztást mindig a művész-igazgatóra bízza, hiszen ő ismeri jobban a helyi viszonyokat, a színészeket.
Halas Adelaida címszereplő szerint Marica sokrétű személyiség, akinek minél több oldalát szeretné megmutatni a színpadon. "Marica nemcsak egy mulatni tudó, virtusos nőszemély, hanem érzékeny, esendő is, aki tud változni, ha kell. Őszinte önmagához. Elszalasztja a sors ajándékát, de hiába grófnő, végül tud alázatos, bocsánatot kérő is lenni" - mondta a színésznő. Halas Adelaida úgy vélte, ez a szerep is egy állomás művészi fejlődésében, amibe kellő alázattal és elhivatottsággal merül el.
A Marica grófnőbe vendégszereplőként tér vissza Rancsó Dezső, aki 1991 és 1995 között volt tagja a veszprémi színháznak. Most a nagyoperettben Báró Zsupán Kálmán, földbirtokos szerepét formálja meg - közölte a Petőfi Színház.