(MTI) A hétköznapi családba született különleges gyermekről szóló történet a musicalek esetében lehetséges maximális, tíz jelöléssel indult neki a londoni Királyi Operaházban vasárnap este tartott díjátadónak. A Royal Shakespeare Company produkciója elvitte a legjobb új musicalnek, a legjobb rendezőnek (Matthew Warchus) és musical-színésznek (Bertie Carvel), valamint a legjobb koreográfiának (Peter Darling), hang- (Simon Baker) és díszlettervnek (Rob Howell) járó Laurence Olivier-díjat.
A musical-színésznők között is a Matilda szereplői, a címszerepen osztozó négy lány, Cleo Demetriou, Kerry Ingram, Sophia Kiely és Eleanor Worthington-Cox diadalmaskodott. Bár arra már volt példa, hogy egy többes szereposztás tagjai közösen kapják a díjat (a Billy Elliot címszerepén osztozó fiúkat is együtt jutalmazták 2006-ban), a Matilda 10?12 éves főszereplői az elismerés történetében a legfiatalabb díjazottak lettek.
A legjobb új prózai darab John Hodge Collaborators című drámája lett (National Theatre), amelyben Sztálin színdarabot rendel Mihail Bulgakovtól. A legjobb felújítás díját az Anna Christie című Eugene O'Neill-darabnak (Donmar Warehouse) ítélték, amelynek női főszereplője, Ruth Wilson második Olivier-díját vihette haza. A prózai műben nyújtott legjobb férfi alakításért járó elismerés Benedict Cumberbatché és Jonny Lee Milleré lett, akik Danny Boyle Frankenstein-rendezésében (National Theatre) felváltva játsszák Victor Frankensteint és teremtményét.
A legjobb új operaprodukció az English National Opera Castor és Pollux-előadása lett. A londoni társulat az opera műfajban elért kiemelkedő teljesítményért járó Olivier-díjat is megkapta széles körű és változatos művészi programjáért.
Kiemelkedő táncosi teljesítményéért Edward Watson vehetett át elismerést Az átváltozás című Kafka-novella alapján készült, The Metamorphosis című koreográfiában (Royal Opera House) táncolt szerepéért. A legjobb új táncprodukció az Akram Khan Company bangladesi inspirációjú, Desh című előadása lett.