John Turturro önmagában is egy jelenség. Van valami a tekintetében, az arcvonásaiban és egyáltalán, az emberben, ahogyan bambán áll a parkban és maga elé bámul, miközben egészen biztos, hogy iszonyatosan gondolkodik valami világméretű dolgon. Azt hiszem, ebben megegyezhetünk. Vonatra száll, néz a semmibe és még az őt fogadó rézfúvós zenekarra sem kapja fel a fejét. |
A gyermek Luzsinra is kiváló karaktert választottak. A fiúban benne van az ártatlanság, az elveszettség és a hihetetlen fájdalom. Magányos és nem is akar ezen változtatni. Furcsa fiú. A nőt, aki mindent megváltoztat, Emily Watson adja, aki szintén különleges már megjelenését tekintve is. Lágy, törékeny és mégis kemény arcvonásai különösen intelligens személyiség látszatát keltik, akit nem érdekelnek az egyszerű, könnyen elérhető dolgok. Aki harcolni akar, mert több annál, mintsem, hogy valami éppen jó elegendő legyen számára. Ilyen Natalia, az orosz arisztokrata, aki egyetlen pillantásával Luzsin lelkébe eszi magát. Mindketten megejtően gyengévé válnak, amint egymáshoz közel kerülnek. Luzsin mintha veszítene hallatlan magabiztosságából a sakktábla előtt, a nő pedig csupán beleszeret egy olyan férfiba, akit lehet, hogy normális esetben inkább szánalomból kellene ápolnia. Csodaszép és beteg szerelem bontakozik ki, mely különféle érzelmeket vált ki belőlem. Mosolyodjak el naivan vagy sajnálkozva tekintsek a párra? Mindegy, mert akkor is szép az egész. De akárhogy is, ha nem ez a két kiváló színész lenne a főszereplő, lehet, hogy nem szeretném annyira ezt a filmet. |
Átszellemülten és furcsa színű felhőkön lépkedve hagyom el a vetítőtermet és még hosszan szépnek érzem az emberi lelket. |