Nyílt meghallgatás a Tavaszébredés szerepeire

Színpad

A Duncan Sheik énekes-zeneszerző és Steven Sater szövegíró által jegyzett, nyolcszoros Tony-díjas rockmusical a felnőtté válás kérdéskörét boncolgatja. A 2009 februárjában a Budapesti Operettszínházban bemutatandó Tavaszébredés szigorú ítéletet mond a szülők "társadalmáról", amely ellentétben a tizenévesek kegyetlenségig őszinte érzelemvilágával, a látszaterkölcsön alapszik. A darab nyíltan ábrázolja, hogyan is próbálnak a fiatalok tájékozódni ébredő szexualitásuk izgalmas, zavarba ejtő, titokzatos világában.
 

A musicalben csupán két felnőtt szereplő - egy férfi és egy nő - bukkan fel, a középpontban a serdülő fiatalok állnak: a kitűnő tanuló Melchior, nyugtalan barátja, Moritz és a nővé érés határán álló Wendla. Az ő hármuk, illetve nyolc barátjuk szerepére hirdet meghallgatást a Budapesti Operettszínház, 16 éves korukat betöltött, kamaszos külsejű, énekesi előtanulmányokkal már rendelkező fiúk és lányok számára, szoprán, mezzoszoprán, alt, tenor és bariton hangfajokban.

 
A Tavaszébredés című musical meghallgatására szeptember 2-ig lehet jelentkezni - csak és kizárólag elektronikus formátumban, a következő email címen: tavaszebredes@operett.hu.
 
A jelentkezéskor csatolni kell: megfelelően kitöltött jelentkezési lapot, önéletrajzot, egy darab arcképet és egy teljes alakos fotót. Internetre feltöltött zenés videó bemutatására minden jelentkezőnek lehetősége van, ebben az esetben a linket szükséges elküldeni.
 
A beküldött anyagok alapján a Budapesti Operettszínház előszelektál, majd szeptember 5-6-7-8-án kerül sor az első meghallgatásra, amelynek anyaga minden jelentkező számára két, a jelentkező hangfajának megfelelő musicaldal, három vers, monológ vagy prózai részlet vegyesen, a Tavaszébredés című musical hat dalából egy  (All That's Known - Melchior szólója, The Dark I Know Well - Martha- Ilse duett, And Then There Were None - Moritz dala, Left Behind - Melchior dala, Totally F***ed - Fiúk dala, Mama Who Bore Me - Wendla szólója), a jelentkező hangfajának megfelelően. A verseny kiírói a kottákat emailben küldik el, a jelentkezés után.
 
Azok a jelentkezők, akik sikeresen túljutottak az első fordulón, szeptember 9. és 13. között felkészítő tréningen vesznek részt, amelyet Somogyi Szilárd rendező és Tihanyi Ákos koreográfus tart. Ezt követően az énekesek bemutatkoznak a színház évadnyitó Pesti Broadway Fesztiválján, természetesen a Tavaszébredés című musical dalaival. Ez a fellépés a második rosta, ekkor azonban nemcsak a szakmai zsűri dönt majd, hanem a közönség is szavazhat, kit szeretne továbbjuttatni az utolsó, mindent eldöntő fordulóba.
 
A továbbjutó jelentkezőkre a harmadik megmérettetés október elején vár: megrendezett jeleneteket mutatnak be a két felnőtt szerepet játszó színészkollégával. Ekkor dől el, ki játssza majd a 2009. februári premieren Wendla, Ilse, Martha, Thea, Anna, Melchior, Moritz, Hanschen, Ernst,Georg és Otto szerepét.
 
A bíráló szakmai grémium tagjai: Kerényi Miklós Gábor, a Budapesti Operettszínház igazgatója, Somogyi Szilárd, az előadás rendezője, Tihanyi Ákos, az előadás koreográfusa, Makláry László zeneigazgató, Béres Attila főrendező, Kéringer László karigazgató, Silló István karmester, Rogács László játékmester, a Musical Együttes vezetője, Riedereuer Richárd zenei vezető, Bajcsay Mária és Szabó P. Szilveszter, az előadás két felnőtt szerepét játszó színész.