Önkényeztetés a fedélzeten

Színpad

A radikális humoráról és erőteljes társadalom-kritikájáról ismert Pont Műhely színházi társulat darabja a mindenkori hatalom és az egyén viszonyát taglalja. Hat különböző történelmi helyzetben ismerhetjük meg a tételt, miszerint a hatalmi pozícióval való visszaélés alapján képződnek az egyén és szervezetei közötti kapcsolatok világtörténelmünk bármely pillanatában.

 
Nem egy anti-Tragédia megalkotása volt a célja az anarchista musicaljéért 2006-ban Katona József Drámaírói Ösztöndíjban részesült Bíró Lászlónak. Faust és/vagy ördög híján csak a kritikai gondolkodás bátorítását akarja elérni a mű kérlelhetetlen pesszimizmussal, valós változásra serkentő humorral, valamint engesztelhetetlen közönnyel azok iránt, akik tudják és meg akarják mondani a tutit. Mégis, nem intellektuális kalandról, hanem az érzékekhez és az értelemhez egyaránt ordítani kívánó munkáról van szó.
 

A történelmi korokat reprezentáló jelenetek az alábbiak: a homoszexualitás titka (őskor), az írástudók áruvá válása (ókor), állatperek (középkor), szkatologikus nacionalizmus (ipari forradalom kora), látogatás Terezínbe (újkor), vadászat és művészet (napjaink).

 
Az Önkényeztetés egy trilógia harmadik része: a társulat 2004-es Család című, majd a 2005-ben bemutatott Őszinte, de igaz című produkcióihoz kapcsolódik.