Van olyan, hogy valamiféle ellentmondásos módon csodálatos dolog szenvedni egy kicsit. Átélni azt, amit mások átéltek ahhoz, hogy most itt lehessenek velünk. Hogy egy egész picit, minden felelősségvállalás nélkül belülről láthassuk a kínokat, az okokat, az okozatokat és a szomorú vagy szánalmasan sajnálnivaló véget. Dettre Gábor és Ternyák Zoltán jóvoltából megadatott tudni a hihetetlent. És most már nem mondom ki olyan nagyon könnyen, hogy "szokj le, ennyi az egész". Mert ez ennél sokkal többet jelent. És annak is, aki végig ott van a szenvedő mellett, hogy önnön életének értelmet nyerjen. Andrásnak már tök mindegy minden ugyanúgy, ahogyan Julinak is. Pedig különböző helyről jöttek, más életkörülmények, más emberek közül, mégis ugyanoda jutnak. A semmibe. Hogy újra kezdhessék. András utolsó elkeseredésében a munkahelyéről lopott monitorral ténfereg a belvárosban, mikor is épp egy telefonfülkében Juli meg akarja változtatni az életét. |
És találkoznak. Az utcán. És itt nincsen nem vagy sajnálom. A nő segít, hogy tehessen valamit és hogy valaki talán igazi módon szeresse végre. A férfi pedig most tényleg elhatározza, hogy leszokik. De kell valaki, aki ott van. A nő. E száznegyvenhárom percnyi közös kínszenvedés minden valódisága ellenére gyönyörű. A hányás, a szar, a mocsok, mind mind egyre közelebb visz a realitáshoz, hogy a végén már mindent, de mindent értsek, vagy érteni akarjak. Hogy higgyem, amit látok. E csodálatos filmet, mely minden eddigi hollywoodi vagy más drogosokról szóló produkciót feledtetően emlékezetembe vésődött, nemcsak rendezőként jegyez Dettre Gábor, hanem forgatókönyvíróként és vágóként is. E hihetetlen csapatnak köszönhetően pedig olyan végeredmény született, melyet az Európai Film Akadémia díjának magyar jelöltjeként neveztek. |