Nagy Fruzsina és Pater Sparrow:
Recycle
DivatFilmSzínház
Banánhéj abroncsok ? filmszalag ruhák ? szemetet analizáló nyomozók?
főszereplő: Parti Nóra
és még sokan mások is közreműködnek?
fénytervező: Pető József
díszlettervező: Juristovszky Sosa
zenei rendező: Vajdai Vilmos
zeneszerző: Schrank Doma
kreatív producer: Turán Eszter
operatőrök: Győri Márk, Lukács Dávid, Erdély Mátyás, Spáh Károly
animáció Sfeer: Tóth Szilvi és Benedek Gáspár
filmrendező: Pater Sparrow
jelmeztervező és rendező (színpadi rész): Nagy Fruzsina
táncosok: részben a Bozsik Yvette Társulat tagjai és az Artistaképző Intézet növendékei
Előadás: TRAFÓ - 2006. április 6.-7. 20 óra
Nagy Fruzsina a Trafó-ban megrendezett korábbi divatszínházai ??Átváltozások? és ?Álmok a szekrényből?- folytatásaként 2005 novemberében egy ?szeméttelepen" játszódó látványszínház jellegű jelmez-showra készül, legalább 70 ruhakölteménnyel, amelynek szerves részét alkotná a bemutatót hol kísérő, hol önálló elemként is megjelenő epizódokra bontott film ? Pater Sparrow rendezésében.
Ez a produkció a konvencionális műfaji kategóriákkal nem meghatározható, színház, performance és film, látvány, divat és zene egyenértékű szimbiózisa. Az összekötő attribútum a ?recycle" fogalmi köre. Ez a téma jelenik meg az előadás dramaturgiájában, a vetített filmekben, a ruhákban és látványelemekben, mind egyfajta szabad asszociációs teret képezve a hatásmechanizmusokban.
A szereplők a vásznon és a színpadon egyaránt jelen vannak, hol összetartozva, hol eltávolodva egymástól. A történet fő gerincét, egy szemeteszsákba kötözött, amnéziás ?chanel-kosztümös nő" ráeszmélése a világra és önmagára adja. A körülötte folyó történések talán valósak, talán csak hallucinációk, de mindenesetre újraértelmezik az egész lényét és létének értelmét.
Bár a ?recycle" eredeti jelentése, a hulladék újrahasznosítása a ruhák többsége mégsem szemétből készül, a ?recycle" mint asszociációs fogalom jelenik meg, több oldalról is körüljárva. Pl: ?recycle" mint újrahasznosítás, körforgás, idő, reinkarnáció (újjászületés), remix, átalakulás, újratervezés, szervátültetés?stb.
A RECYCLE játékteret kíván biztosítani annak a kihívásnak, amely a vetített anyagot szervesen építi bele a színpadi történésbe. Ezért koncepciónk mellőzi a kész rendszerekben való gondolkodást, egy folytathatóra cserélve.
A fikciós kisfilmek főleg dialógusokon épülő rövid ?érzetek", amelyek furcsa szereplők segítségével, elemelt térbe és időbe, szürreális helyzetekbe kalauzolják a befogadót.
Olyan formanyelvet használunk, amely vizsgálódása tárgyát képes túlfeszíteni a vizsgálódása eszközén, mert így magasabb kvalitású, vagyis lényegesebb információt közölhetünk a nézővel.
Nagy Fruzsina (jelmeztervező-maszkmester) és Pater Sparrow (filmrendező) együttműködve mégis autonóm kreativitással kezelik a produkciót. Céljuk, hogy a két szféra ? színház és film ? összeérve és átminősülve egy újabbat teremtsen.
A produkcióban résztvevő többi művész is intenzív kölcsönhatásba kerül egymás területével, így a végeredmény egy igazi összművészeti alkotás lesz.