|
Az alkotógárda összedugta okos fejecskéit és megpróbálták a biztos bombasiker receptje alapján összegyűjteni a film hozzávalóit, valahogy így: - Végy egy hőst (szépszál legény legyen, ha nem is feddhetetlen erkölcsileg, de mindenképp a jó oldalon álljon). - Kreálj egy történetet: szerelem, bunyó, egymásnak feszülő ellentétek, rosszak és jók. - Adj hozzá egy csomó videóeffektet, mert arra buknak a népek, gyorsítsd fel, játszd le kétszer, ússzon minden szépiában, lilában, zöldben, a lényeg, hogy természetes szín ne legyen benne. - Keress megfelelő színészeket (ez nem nehéz, rengeteg tehetséges ember akad nálunk). - Kissé keverd meg az idősíkokat is, mert az olyan divatos mostanság. - Csavard az egészet matyóhímzésbe és így mindenki falni fogja. Körülbelül ezzel az alapgondolattal vágták bele fejszéjüket a nem kis fába, hogy nekünk magyaroknak új hőst állítsanak, akit a Tenkes kapitánya és Bors őrmester óta hiába várunk. Ahol kissé elcsúsztak, az az arányok szem előtt tartása. 100 percen keresztül bámulunk gyorsított, lassított, barnított, zöldített felvételeket, lassan már azt várjuk, mikor ugrik elő valamelyik fa mögül egy népszerű popénekes, hogy eldaloljon nekünk valami borzalmasat. Jó dolog a videóeffekt és a digitális filmezés, mint az a Vidocq című francia remekműből is kiderült, de tudni kell bánni vele és nem szabad engedni a kísértésnek, hogy minden gombot kipróbáljunk. Az ilyen túlzásba vitt effekt-orgia 10 perc után fásultságot eredményez és a néző már szinte visszasírja a régi fekete-fehér filmek egyhangú szürkeségét, vagy a természetfilmek csodálatos és természetes színárnyalatait. |