Erőszak a családban. Alkoholista apa, tehetetlen anya, szellemi fogyatékos nagybácsi, gonosz kisfiúk, összevert tanító. És a főszereplő, az áldozat, az iskolás kislány, aki rémülten figyeli mindazt, ami körülveszi őt. Düh, kétségbeesés, reménytelenség.
Pintér Béláék természetesen ezúttal sem szociografikus, naturalista dokumentumjátékot készítettek. Tematikája talán a Parasztopera előtti (a hétköznapi devianciákat szarkasztikus humorral láttató, a banalitásokat kiforgató) bemutatókkal rokonítja A Sütemények Királynőjét, ám a társulat célja az, hogy az operaforma elhagyásával, énekbeszéd nélkül hozzanak létre a reálszituációkból egy szimbolikus, szakrális világot. A produkció része egy hosszabb munkafolyamatnak, mely a Hétköznapok misztériuma címet viseli. A cél egy olyan színpadi világ megteremtése, melyben a mindennapok primer, ösztönös gesztusai a születéstől halálig tartó misztérium állomásaiként sajátos szertartássá válnak.
Pintér Béla valamennyi előadására jellemző, hogy személyes élményeket, társadalmi problémákat dolgoz fel spontán, laza szerkezetű produkciókban, sok zenével és nem kevés humorral.
Bemutató:
Pintér Béla és Társulata: A Sütemények királynője
Október 20. Szerda
Szkéné Színház, 19:00
Színészek
Enyedi Éva, Deák Tamás, Thuróczy Szabolcs, Tóth József, Csatári Éva, Szalontay Tünde, Pintér Béla, Quitt László, Bencze Sándor
Zenészek
Darvas Benedek, Pelva Gábor, Nyíri László
Díszlet: Horgas Péter, Tamás Gábor
Jelmez: Benedek Mari
Dramaturg: Kovács Krisztina
Asszisztens: Fóti Zsófi
Munkatárs: Kulifay Tamás
Író, rendező: Pintér Béla