Már évek óta foglalkozik a valóság és fikció közti nem is annyira éles határvonallal, mely végett egészen kézenfekvőnek tűnik, hogy Pirandellohoz nyúl. Hiszen ki más dolgozta ki ekkora magabiztossággal és hatásossággal e kérdést, mint ő? |
Van ugye a valóság. Ami azért sokszor nem egyértelmű. Egy nő, aki színésznő. És itt már játszik is az örök dilemma. Hogy vajon kilépünk-e szerepünkből este tizenegykor, ha vége az előadásnak és miképpen hatnak ránk karakterünk érzelmei? |
A szálak pedig, ahogy erre temérdek idejük is van, összegabalyodnak. Mindenki új, más vagy éppen réges-régi utakon jár, de nem biztos benne, hogy jó felé halad. Miközben Camille exszerelmével, Pierre-rel kerül ismét nagyon furcsa viszonyba, Ugot egy ifjú és hamvas diáklány, Dominique segíti a darabkeresésben. Aztán ott van még a lány féltestvére Arthur, aki Pierre jelenlegi szerelmét, Soniát fűzi. Tehát végül a láncszemek egymásba érnek, mert minden függ valamitől és minden kapcsolódik valamihez, hogy aztán egy nagy közös vég legyen. |
Izgalmas és fáradhatatlan színészi alakítások színezik William Lubtchansky különös képeit. Jeanne Balibar Camilleként tehetetlen, esendő, de mégis kőkemény. Sergio Castellitto Ugoja nyájas és követelő. Pierre-ként Jacques Bonnaffé félelmesen beteg, tenyérbe mászó figura. Dominique naivnak tetsző, mégis erős akaratú, ahogyan Sonia sunyin kedveskedő. |
Egy kicsit tényleg túl hosszú. De a lassan futó események vége annál meglepőbben mókás és kellemes értelemben véve röhejes. |