Ő motorral érkezett, én autóval. Nagy 600-as Yamahával dönget. Ő Budáról, én Pestről. Ő tizenöt perc alatt a Pesti Színházban volt, nekem majd egy órába telt. Van még egy kevés időnk a Stuart Mária kezdéséig. Erzsébet királynő (Börcsök Enikő) kegyencét, Robert Dudley-t alakítja, akit rabul ejt a skót királynő (Eszenyi Enikő) szépsége, méltósága. Kisimultak a vonásai. Kipihentnek tűnik.
"Eddig sűrű volt a program, évadkezdéstől szinte folyamatosan színpadon voltam. Most átmenetileg lazítok egy kicsit". Hogy éled meg A kék madár vegyes fogadtatását, kérdezem. "Sokan panaszkodnak arra, hogy nem érthető. De én beszéltem olyanokkal is, akik nem értik, hogy mi nem érthető rajta. A magam részéről nagy szakmai sikernek könyvelem el, egy új útnak, amelyen még nem jártam. Ötféle karaktert kell eljátszanom; Fény, Alkonyi tündér, Áfonya néni, annak kis unokája és a Tölgy - mindenfajta kapaszkodó nélkül. Zsótér Sándor egyenességet kért tőlem, megfontoltságot, higgadtságot, s egyfajta felelősséget, amellyel az egészet koordinálom. Nagy felismerés volt számomra, hogy a kevesebb - több. Gondolatokat próbálok közvetíteni. A saját hangomon". |
Megtette ezt Kamarás már korábban is. Jelesül A Macska a forró tetőn című T. Williams darabban, amely május 19-én századik alkalommal kerül színre, a Pestiben. Bricket, az ifjú férjet, játssza. Egy alkoholistát. Végigissza az előadást. Amikor hallgat, akkor is elemi erővel van jelen. Rezzenéstelen arca, egész lénye hihetetlen belső viharokról árulkodik. Aztán a végén robban. Sokan ezt az alakítását, mások a Ruszt József rendezte Othellót tartják mérföldkőnek pályáján. Ő hozzáteszi a Hajlamot és a Sirályt is, s ezeknek kapcsán a találkozást Alföldi Róberttel. Egy dolog kétségtelen. Kamarásból színesen játszó színész lett. Eszenyi Enikő oldalán fényesedett, Shakespeare-től az operettig.
"Lassan kezdünk úgy összeszokni, hogy szavak nélkül értjük egymást. És ez soha nem válhat unalmassá, mert ha én lejjebb vagyok, nem nyugszik addig, amíg nem pörgök fel mellé". |