A színésznővel a vidéki színházak vendégjátéka alkalmából beszélgetett a Terasz: két előadásban is szerepelt, a Janikában és az Indul a bakterházban. - 1989 óta játszik Szegeden. Ilyen hűséges típus? - Egyrészt igen, másrészt helyembe jöttek a változások. A színháznak az elmúlt évtizedben mozgalmas élete volt: három évente igazgatóváltozások és új tagok. |
Jelenet a Portugál című előadásból |
- Híres család gyerekeként - édesapja Müller Péter író - evidens volt-e a pályaválasztása? - Evidens azért volt, mert a Madách Színházban nőttem fel, ahol nemcsak édesapám, hanem édesanyám is dolgozott. Abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy talán egyedül a Domján Edit-díjasok közül én még láthattam hatéves gyerekként Domjánt A bolond lányban. Szerencsére nem színészdinasztiából származom, így nem hasonlítanak össze családom tagjaival. Édesapám fantasztikus szellemiségű író, nagyon örülök a sikereinek. A pályaválasztásomat otthon nem vették komolyan, igaz, nem is beszéltek le róla. - Felvették a főiskolára negyedszerre, de végül mégsem végezte el... - Nemzeti stúdiósként kezdtem a pályát, és valóban második évben eltanácsoltak a főiskoláról - az alkatom miatt. Egyszerűen nem tudtak velem mit kezdeni, a 180 cm-s magasságommal és a naiva lelkemmel. Azok a rendezők jártak jól velem, akik használták ezt az ellentétet a külsőm és a belsőm között. Harminnégy évesen például már dajka voltam a Rómeó és Júliában, tehát nekem nem kellett a szerepváltással küszködnöm. De akkor volt egy kemény évem, amíg elhatároztam, hogy mégis színésznő leszek, és elmegyek vidékre játszani - én, aki korábban sosem jártam vidéken. Ruszt Józsefnél jelentkeztem Szegeden, vele korábban stúdiósként dolgoztam együtt a Várszínházban. |