A 160 oldalas pályázatom lényege, hogy az általunk elképzelt színház nem nyakkendős szentély, de nem is mindent befogadó, eklektikus művelődési ház, afféle búcsújáró hely lenne. Nyitott Nemzeti Színházat szeretnénk Vidnyánszky Attila művészeti vezetővel, akivel közösen pályáztunk.
Mit ért nyitottság alatt? Nyitott elsősorban befelé, a műhelymunka felé. Ezért szeretnénk létrehozni a Nemzeti Színházi Akadémiát, amely nem a meglevő főiskola ellen, hanem azzal párhuzamosan, más oktatási rendszerben működne, hazai és külföldi vendégtanárok közreműködésével. |
Vidnyánszky Attila | Márta István | |
Az Új Színház igazgatójaként sikeres színházat mondhat magának. Miért pályázik tehát? Valóban, úgy érzem, az eddigi négy évem alatt elvégeztem a színigazgatói "gyorstalpaló tanfolyamot". Sokat meditáltam, hogy pályázzak-e, de a szakmából rengetegen bíztattak. A Nemzeti Színház olyan lehetőség, amely összefogó erő tud lenni az ország színházi életében. Ehhez a művészi munka mellett a gazdasági-finanszírozási stratégiát is meg kell változtatni. Pályázatunk hangsúlyozottan figyelembe veszi a 2004-es európai csatlakozást, amelyben a mostani színházi struktúra nem tud hatékonyan részt venni. Ezért a Nemzetit nem részvénytársaság, hanem kht. formájában kellene működtetni, mert így jó eséllyel pályázhat a későbbiekben EU-támogatásért. |