- Iménti gondolatainak utolsó mondata irónia vagy komoly következtetés? - kérdezte a Terasz Csák György színművésztől Mindkettő. Arról van szó, hogy a színházművészet területén szinte kizárólag a felnőtteknek szóló előadásokról, a felnőtteknek játszó társulatokról, a "felnőtt előadásokat játszó" színházakról van konkrét, érdemi információnk, legyen az bármilyen műfaj. Opera, operett, musical, a dráma többféle változata. A kb. tizenkét éves korig terjedő gyermekkorosztálynak szóló előadástömegről, a nekik játszó társulatokról pedig alig tud valaki a szakmát, és a nagyközönséget is beleértve. Ez a komolyabb háttere ennek a megállapításnak. Az irónia pedig arról szól, ahogy ez az évtizedes - évszázados, nagyon rossz gyakorlat módosulni látszik amolyan döcögős, magyar módi szerint. |
Fodor Krisztina - Pinokkio és Csák György - Foto: Király Sándor |
- Mi a különlegessége ennek a "műfajnak", a gyerekszínháznak? Honnan ered, miért is lenne divat? |
- Spiritusz Egyesület, szakmai folyóirat, Trambulin színház. Ezek az ellenakciók? |
- Eddig a gyerekszínházról beszéltünk, és tudom, még bőven lenne miről írni. Mit kell tudnunk Csák Györgyről? |
Családi vállalkozásunkban Szuchy Márta, a feleségem egyrészt mindenes, lévén eredendően pedagógus, másrészt a Trambulin díszlet és jelmeztervezője. Péter fiam a zeneszerzőnk, jelenleg a jazz tanszak hallgatója zongorán, Tamás fiam a web-mesterünk. Honlapunk a www.clownservice.hu címen érhető el. Végül Csák Eszterrel lesz teljes a kép, aki hegedülni tanul és időnként bohócként dolgozik velünk. Csák György fotók: a szerző felvételei |