Boross Csilla és Nyári Zoltán a próbánW.A.Mozart
SZÖKTETÉS A SZERÁJBÓL
Szórakoztató zenés játék 3 felvonásban
Szövegét Christoph Friedrich Bretzner nyomán Gottlieb Stephanie írta
Bemutató: 2006. november 17.
Vezényel: Bartal László
SZELIM BASA
Jámbor József
KONSTANZA
Boross Csilla m.v.
Szűcs Kata
BLONDE
Zábrádi Annamária m.v.
Domareckaja Júlia
BELMONTE
Nyári Zoltán
Mészáros Tibor
PEDRILLO
Balczó Péter m.v.
Kiss Gergely Máté
OZMIN
Tréfás György
Bretz Gábor m.v.
Vranyecz Artúr
Közreműködik a Debreceni Filharmonikus Zenekar és a Csokonai Színház Énekkara
Díszlettervező: Csanádi Judit m.v.
Jelmeztervező: Debreczeni Borbála e.h
Mestere: Jánoskúti Márta
Bábtervező: André Gabriella e.h.
Mestere: Orosz Klaudia
Dramaturg: Szilágyi Szabolcs
Karigazgató: Pálinkás Péter
Súgó: Gesztelyi Nagy Edit
Rendezőasszisztens: Iványi Csilla
Ügyelő: Ury Tibor
Rendező:
TIM CARROLL m.v.
Tim Carroll
"A Szöktetés a szerájbólt színes, izgalmasan új megközelítésben tervezem megrendezni.
Rendezéseim során elindultam egy úton, amit itt Debrecenben remélek folytatni azáltal, hogy az identifikáció kérdését feszegetem a hitetlenkedés hagyományosnak mondható felfüggesztése mellett.
A Globe-ban eltöltött évek tapasztalatait röviden úgy tudnám összefoglalni: miközben a közönséget szüntelenül emlékeztethetjük arra, hogy amit lát, az nem a valóság, hogy ezek az alakok a színpadon csupán színészek, hogy a történet olyan irányban halad, amilyenben a készítők kedve tartja?a közönség mindezek ellenére nem brecht-i módon eltávolodik, hanem hajlandó részt venni az utazásban, amire felkérjük. Sőt, valami megmagyarázhatatlan, varázslatos módon a rádöbbenés ezen pillanatai elmélyítik a kapcsolatot a közönség és a színpadon játszódó események, hősök, élmények és érzések között.
A Szöktetés debreceni rendezése alapvetően az eredeti reneszánsz kalandtörténetnek állít emléket: különböző típusú történetmeséléseket fogunk alkalmazni, amihez az operaénekeseken kívül felhasználunk bábokat, prózai színészeket, valamint rajzfilm-kockákat és árnyjátékot is.
A kapcsolat a történet és a mesélő között folyamatosan változik, a közönséget egy olyan lenyűgöző játékba vonja be, ahol az ösztönös késztetést, hogy azonosuljanak a karakterekkel, egyrészt folyamatosan megnehezítjük, ugyanakkor, paradox módon, erősítjük is.
Az előadás során a közönség örömmel és bánattal teli utazásban vehet részt, ahol osztozhatnak az előadókkal a valódi színházi képzelet izgalmában és fájdalmában is."
-Tim Carroll-
fotó: Máthé András