Patinás épülethez méltó előadások illenek. Mindez meg is valósult a Táncpaletta 2002 névre keresztelt sztárgálán. A három részre tagolódó est megtöltötte a nézőtér sorait. Nyitó produkcióként Zsuráfszki-Tolcsvay: Nemzeti Dal zenéjére a Budapest Táncegyüttes adta elő esernyős táncát az 1848-49-es forradalom emlékére készült koreográfia egy szeletét. Őket követte a Fáklya Együttes Szulamit részlete, amely arab népzenére épült. Majd ígéretes ifjú néptáncos legénykék léptek a pódiumra: Suzuki Jin és Tímár Gergő kapta a legnagyobb tapsot a közönségtől. Aztán a Kézfogó következett a BM Duna Művészegyüttestől. Néptáncra épülő kortárs táncuk érdekes színfoltja volt az első etűdnek. Zárásként a két legnagyobb néptánc csoport adta elő sikeres produkciójuk egy-egy darabját. Honvédék a Fekete gyöngyökből egy pörgős jelenetet, a Magyar Állami Népi Együttes pedig a Naplegenda botos táncát ropták el a publikumak. |
Budapest Táncegyüttes | Fáklya Táncegyüttes | |
Suzuki Jin | Timár Gergő | |
Honvéd Táncegyüttes | BM Duna Művészegyüttes | |
Magyar Állami Népi Együttes | ||
Budapest Táncszínház | Magyar Táncművészeti Egyetem növendékei | |
A szünet után a baletté és a kortárs táncé lett a főszerep. Delbó Balázs szólója, Popova Aleszja és Ifj. Nagy Zoltán, Radina Dace és Oláh Zoltán pas de deux-a méltóan képviselte a Magyar Nemzeti Balett magas színvonalát. Ebben a részben léptek színpadra a Táncművészeti Egyetem három növendéke is Ballada szöveg nélkül című Hegyesi koreográfiával mely Chopin zenéjére készült. A Győri, a Pécsi és a Szegedi Kortárs Balett egy-egy koreográfiájának részlete mutatta: a tánc nem csupán főváros központú. Juronics Tamás (a Szegedi Kortárs Balett táncos-koreográfusa) és társai mesterségbeli tudásukról adtak számot ezen az estén is Schneider-Rossmy-Bartók: Conterto, Egerházi-Bizet: Carmen és Galvan-Piazzolla: Concert produkciók részleteivel. |
Radina Dace ... | ... és Oláh Zoltán | |
Győri Balett | ||
Delbó Balázs | Szegedi Kortárs Balett | |
Popova Aleszja ... | ... és Ifj. Nagy Zoltán | |
A harmadik részben a latin és standard táncok, az argentin tangó, a sztepp illetve a musical táncai kerültek a rivalda fényébe. Míg Bánhidi Petra és Budai László vérforraló argentin tangót jártak, addig a Ködmön Formációs Táncegyüttes Miskolcról standard mix formációt táncolt. Záróprodukció volt a Budapesti Operettszínház musicak tagozatának új előadásából a legendás Amerika, Amerika című dal, mutatós tánccal fűszerezve. |
Ködmön Formációs Táncegyüttes | Zsámboki Marcell - Lovas Henriette | |
Budai László - Bánhidi Petra | Vescovo Maurizio - Törökgyörgy Melinda | |
Oktogon Tánc Centrum | Budapesti Operettszínház musical tagozat | |
Szórakoztató est volt a Táncpaletta 12. gálája, azonban összességében rontotta a produkciók láthatóságát, hogy a kibővített színpad előnyeit nem használták ki. A táncosok mindvégig az eredeti színpad terében mozogtak, emiatt már a második sorban ülőtől is jelentős távolság választotta el őket. A világítás is hagyott maga után kívánni valót, számos alkalommal statikus maradt, nem követtek a fellépőt, sőt megesett, hogy végig árnyékban táncoltak a művészek. Azonban e hiányt kárpótolta Popova légiessége, Delbó dinamikussága és táncos profizmus. Fotó: Peti Péter |