Távozik a szombathelyi Weöres Sándor Színház főrendezője

Színpad


FIMA_DomotorTamas_20080612003.jpg
 Dömötör Tamás

(MTI) - Távozásom oka, hogy nem értettem egyet a színháznak azzal a törekvésével, hogy egyre inkább a szórakoztatást kívánja előtérbe helyezni, én olyan színházban szeretnék dolgozni, ahol nagyobb hangsúlyt fektetnek a művészi munkára, az igényes tartalomra, még akkor is, ha az kevésbé szórakoztató - mondta Dömötör Tamás.

   
A rendező egyik létrehozója volt annak a Kamara Savariának, amelyre később a színház társulata is alapozhatott, egyebek között ez a kamaratársulat mutatta be nagy sikerrel a Sóska és sültkrumpli című darabot és azt a Czukor Show-t, amelyből szintén Dömötör Tamás rendezésében nagyjátékfilm is készült; ezt csütörtöktől vetítik a mozikban.
   
Dömötör Tamás elmondta: vannak tervei, amelyek között színházi munka, televíziós produkció és film is szerepel, egyértelműen cáfolta viszont, hogy távozása mögött bármiféle megbántottság, sértődés húzódna meg.
   
- Egyszerűen én mást gondolok a színházról, véleményem szerint, ha a szórakoztatás miatt "egy kereskedelmi televízióra" kezdünk hasonlítani, az nem viszi előre a színház ügyét - mondta. Egyébként soha nem tartotta magát igazán rendezőnek, inkább olyan embernek, aki "megtanult a színház nyelvén kommunikálni", de aki a színházról, annak szerepéről alkotott elképzeléseihez váltig ragaszkodik.
   
Jordán Tamás, a Weöres Sándor Színház igazgatója megérti a fiatal rendező döntését. Szavai szerint a színház "üzemszerű működése" valóban sok kompromisszummal jár, amit Dömötör Tamás eddig belülről nem ismerhetett.