Tündérmese a valóságban

Egyéb

Egy olyan Hamupipőke történet ez, melyben azért igazi emberi drámák kapnak helyet eszelősen tréfás helyzetkomikumokkal.
Van ugye egy vendégfogadó, melynek tulajdonosa egy vérbeli nő, egy amolyan szenvedélyes hárpia, Adél. Aztán vannak itt mindenféle vendégek. A bútortervező Lajos, meg a csóró ékszerész Pali, az egyfolytában muzsikáló Szász Bandi, de mégsem ők a főszereplők.
Irma, az árva lány, akit még kisgyermekkorában Adél vett magához, afféle szolgálólány, akit azért mindenki szeret. Mert Irmát nem lehet nem szeretni. Cserfes, naív, szókimondó és bájosan álmodozó.
Pokorny Lia Irmája csudaszépen egyszerű és miközben a fellegekben szárnyal, pontosan tudja, két lábbal kell a földön állnia. Aki pedig fellobbantja benne a szerelem lángját, az egy morcos öregember, akinek feltett szándéka, hogy ha mégoly nagyon akadékoskodik is Adél, agglegény marad.
Horváth Lajos Ottó egészen egyszerűen kirobbanóan férfias, lángoló egyéniség a színpadon. Olyasvalakit formál, akibe teljesen hitelesen szeret bele egy ifjú hölgy megközelíthetetlen ketrecén át.

Fotó - Pokorny Lia és Csarnóy Zsuzsa

Debreczeny Csaba és Pokorny Lia Pokorny Lia és Horváth Lajos
Csarnóy Zsuzsa Adélként néhol egészen tüzes, máskor kioktató, aztán ritkán még érző női szíve is felbukkan.
Debreczeny Csaba pedig Császár Palit alakítja, aki Adél szívét cseni el, miközben a nő más férfival tervezi összekötni életét tisztán logikai megfontolásból. Hozzá fűződik az előadás kitörő humorának komoly része. Amikor részege Lajos szobájában ébredve arra eszmél, hogy be van zárva, sohasem látott burleszkjelenettel kacagtat, amint többszöri próbálkozásra sem tud felállni, majd a zakójával ügyetlenkedik akképpen, hogy már az ablak is a kezében marad.
Valódi életszagú színház ez, miközben olyan mesébe csöppenünk, ahol az álmok tényleg teljesülnek.
Szélsőséges humor és szerelmi dráma váltják egymást az egészen feszes, pontos produkcióban a harmadik felvonásig. A végére kissé lelassul, a csöndek inkább fárasztóak mint hatásosak, de visszamenőleg nem teszik tönkre az élményt.
Alapjában véve egy nagyon szépen működő, élvezetes előadás Galambos Péter rendezése és az általa tervezett ajtótokokat és ablakkereteket a tér kellős közepébe helyező díszletelképzelése is csak elsőre tűnik szerencsétlennek. Bár végig vannak jelenetek, melyek nem egyértelműen láthatóak. A lényeg mégis látható.