Andynek megvolt Bel. Belnek megvolt Andy. Maria több volt mindkettőjüknek, még ha nem is vallják be. Nekem pedig nem volt meg a halál. Bérczes László a Magyarországon most először látható Pinter darabot a Bárkán rendezte színpadra, részben tavalyi munkájának, a szintén Pinter írta Hazatérésnek egyfajta bevégzéseként. Kép: Kovács Lajos |
Annak főszerepét, a kopott foteljében trónoló izgága, mogorva és kiállhatatlan, de titkon mégis szeretetre vágyó apát szintén Kovács Lajos adta. Mint most Andyt. Kovács Lajostól magam is átszellemülök, ha játszik. Minden pillanatban benne van a lehetőség, hogy másként lesz, mint amit várnék. Hogy különleges lelke másképpen kívánja kifejezni a láthatót, mint annak előtte vélte. Hogy szeme másként csillan. Nem lehetek benne biztos, hogy felpattan-e halálos ágyáról vagy inkább elheveredik rajta. Kép: Kovács Vanda |
Csoma Judit, Kovács Lajos |
Méltó partnere a színen Csoma Judit Belként. Finoman, inkább pasztellesen bujkál szavai között a fájdalom, mely olykor közönnyé szeretne változni. De a szerető feleség most mégis szerető feleség marad, ha mégoly sok szörnyűséget élt is át. Ám néha mégis élesen vág vissza, pengeként sértik fel férje arcát az igazságok. |
Eközben pedig néha fel-feltűnik egy másik kép, ahol a két fiútestvér, Jake és Fred fedi fel beteg személyiségét. Akik egy térben vannak szüleikkel, mégsem egy családban. Kép: Sebők Klára |
Alapjában véve tehát erős alakításokkal tarkított a Bárka színház új bemutatója, ám valahogy mégsincs meg a halál a végén. Csak úgy elmegy mellettem, mintha nem is lenne már fontos, mintha az sem lenne lényeges, ami előtte volt és egyáltalán. Bérczes László néhol újszerű elemeket használ rendezésében, ám nem éri el azt a katartikus hatást, amit korábbi Pinter munkájában, a Hazatérésben elért. Kicsit érintetlen maradok a haláltól. Nem érzem a szagát, de még a finoman morbid illatát sem. Kép: Balázs Zoltán, Kardos Róbert Fotó: Peti Péter |