És ismét bemutatkozik egy újabb Luc Besson produkció. Ami ugye azt jelenti, hogy Besson megírta, pénzt is ad rá, de esze ágában sincs megrendezni. És ez már rég gyanús. Mert ugye a Metró, a Nagy Kékség, a Nikita, a Leon, a profi vagy az Ötödik elem esetében szó nélkül a rendezői székbe ült. De sem a Taxi, sem pedig az elég gyengécskére sikeredett Yamakasi nem ihlette meg kellőképpen ahhoz, hogy kezébe vegye a karmesteri pálcát. Fogta magát tehát és a Wasabi rendezését "felkínálta" (értsd: átpasszolta) annak a Gérard Krawczyknak, aki már a Taxi 2-t is vászonra dobta. És aki egyébként hosszú éveken át reklámfilmrendezésből tengette életét, majd megrendezett egy mozifilmet és jött Besson. Szóval mindig gyanús, ha Luc Besson felkínál valamit. Amely forgatókönyveket habár ő írt, mégis azt hiszem mindenképp rangján alulinak minősíteném azokat mindegyik esetben. |
Adott tehát Stan és Pan francia hasonmása, egy kicsit azért sarkítva és a naivságot Stan esetében egy csipetnyi wasabival (olyan mint a mustár, csak sokkal erősebb) fűszerezve, meg egy túlmozgásos szuperszínes tinédzser mangafigura. És Japán forgataga. Az a hihetetlenül más világ, ahol a fiatalok nem diszkóba, hanem komputerjáték palotába járnak szórakozni és ahol mindig mindenhol tömeg van, így még véletlenül sem tűnik fel senkinek - Huberten kívül természetesen -, ha fekete öltönyös, napszemüveges maffiazsoldosok erednek az ember nyomába. Néhány egészen nevettető helyzetkomikumtól eltekintve tehát semmi extra. Bár Michel Muller, a már eleve mókás arcú színész talán végig is viszi a hírszerzésnél begyepesedett, de még mindig izgalmakra vágyó exzsaru rémesen vicces karakterét. A vágás és az operatőrnek szánt instrukciók minduntalan egy pörgős reklámfilmrendezőre utalnak, ahogyan ez már a Taxi 2-nél is bekövetkezett. Egy ideig tényleg nagyon menő volt, hogy a vászon előtt kapkodtam a fejem és azt se tudtam hova nézzek a rengeteg akció, száguldás és ehhez járó ütemes zene közepette, de én ezt már unom. Persze úgy tűnhet, hogy ez a stílus éppen beleillik rohangáló földgolyóbisunk mindennapi életébe, de részemről ez egy csöppet sincs így. Nem kellene leragadnunk a jól bevált stratégiáknál. Kellene már valami új. És a Wasabi csupán egy épp kellemes utánzata az eddigieknek tele elcsépelt kameramozgásokkal. Talán egy fokkal jobb is. De kevés. És akkor minek? |