A produkciókról megjelent zágrábi kritikák: "magas színvonalú, professzionális előadásról, rendkívüli énekesi teljesítményekről, nagy ovációról, hosszas ünneplésről, a magyar opera drágaköveiről" - számolnak be. A A VJESNIK esti kiadása "A magyar opera remekei" címmel tudósít az estről: |
"...Petrovics Emil 1962-ben, Budapesten bemutatott C'est la guerre c. egyfelvonásos operáját a magyar operairodalom remekművei közé sorolhatjuk.() A JUTARNJI LIST esti kiadásában a magyar vendégjátékról "A háború és Mann Mario és a varázslója" címmel ír Ratko Cangalovic: "Az operaműfaj virágzása - A zenedráma (C'est la guerre) nagyon megrázó, elejétől a végéig változatos, csodálatosan hangszín- és ritmusgazdag, csak olykor idézi fel Puccini hangszerelését és harmóniáit, ugyanakkor nem szorítkozik a kíséretre, hanem önálló dráma- és csúcspont-teremtő funkciót lát el. Petrovics egyfelvonásosa nemcsak a magyar opera műfajában iránymutató, hanem felhívja a figyelmet a kortárs zenés színpad új és nagy lehetőségeire is. () |
Brillírozott Kerényi Miklós Gábor rendező és Csikós Attila díszlet-tervező, valamint Busa, Frankó, Fekete és Wiedemann. Hamar Zsolt a zenekarral kiváló tempókat vett, nagyszerűen kísért és hatalmas sikerre vitte a drámát. Vajda János Mariója, bár később készült, valójában a tradicionális hangzások modernizálásával dolgozik, s ezzel hoz létre új hangzásokat. (...) Nagyon szórakoztató, lefoglalja a néző figyelmét, és - akárcsak az előző egyfelvonásos- hosszú tapsot kapott...." |