Az előadó bejátszásokkal bizonyította a cirkuszművészet átalakulását, részleteket mutatott be a Fővárosi Nagycirkusz Rómeó és Júlia című cirkuszszínházi előadásából. Az előadó elmondta, a rendezés során nagy kérdés volt, hogy mozgásszínpadon hogy lehet előadni a darabot úgy, hogy a néző értse és érezze, ami a drámában van. A mozgás kulcsszerepet kapott, hiszen választ ad a két, ebben az esetben legfontosabb kérdésre, hogy mi történt, és hogy mit érez a szereplő ? mondta Uray Péter.
A cirkuszi színpadon a táncművészetben szavak nélkül, pusztán koreográfiával, zenével, fényekkel, jelmezzel kell elmondani a történetet, bemutatni érzéseket, vagy éppen halált. Utóbbit a darab példa értékűen adja át a nézőknek. Uray leszögezte, hogy az artistaművészet aktív, fizikális, szép művészet. A cirkuszművészet egyik nagy titka pedig, hogy az előadó olyat csinál, amire a néző nem képes.
Az est vendége, Fekete Péter kultúráért felelős államtitkár elmondta, hogy hazánk azon ritka európai országok közé tartozik, amelyeknek van állandó cirkusza, valamint komoly a cirkuszművészeti tradíciója. Az egész világból jönnek hozzánk cirkuszművészetet tanulni, erre büszkék lehetünk. A mai modern cirkusz azonban a színház elemeit használja inkább, mint hogy állatokat mutasson be. Üzeneteket közvetít a szórakoztató elemek helyett.