Mélabús mese Csákányi Eszterrel

Színpad

Folytatódik egyik gyerekelőadásotok, a Keresztanya. Amellett, hogy Csákányi Esztert ebben a darabban láthatta a közönség először bábozni, miben különleges még a produkció?

 
Két évvel ezelőtt az egri Harlekin színházzal közösen indítottuk a darabot, melynek budapesti debütálása december 2-án lesz a Mikroszínpadon. A Keresztanya alapjául a Tündérkeresztanya című cigány népmese szolgál, melyet Csató Kata ötlete alapján Veres András írt meg. A 8-10 szereplős előadás különlegessége, hogy minden alakot Csákányi Eszter személyesít meg, akit először láthat bábokkal a közönség. A Keresztanya egy szomorú,
elgondolkodtató, a mai társadalmi helyzetet levetítő mese, melyet 8 évestől 99 éves korig mindenkinek nyugodt szívvel ajánlhatok.
 
A gyerekelőadásokkal meg lehet mozgatni a közönséget, ezért is bízom abban, hogy sokan lesznek kíváncsiak a Keresztanyára. Szerencsére ma egyre több szülő szentel kiemelt figyelmet a színház, a kultúra közelségére. Felmérték, hogy ezek mennyire fontos szerepet játszanak a gyereknevelésben. Meggyőződésem, hogy az élő színházra, a színházkultúrára hatalmas szüksége van a fiataloknak, elengedhetetlen, hogy minél hamarabb a mindennapjaik részévé váljon.
 
Csákányi Eszter mellett Kéri Kittynek is volt egy önálló, gyerekeknek szóló estje. A jövőben lesz gyerekdarabotok?
 
A gyerekdarabokat illetően a Keresztanya mellett valóban nagy sikert aratott Kéri Kitty főszereplésével a hat év alatti korosztálynak szóló, Kalandra fel! című produkciónk, melyet az előző évadban még játszottunk. Nagyon fontosnak tartom a fiatalok színházra való nevelését, ezért terveink között szerepel, hogy az elkövetkező 2-3 éven belül újabb gyerekdarabbal állunk elő. Emellett az iskolai-tantermi színjátszásra is nagy hangsúlyt fektetünk, és ezen a területen is új produkcióval fogunk jelentkezni belátható időn belül.
 
Tantermi előadásotok, az Igazgató úr! népszerű a gimnazisták körében. Itthon mennyire járható út, hogy ilyen formában neveljük a fiatal generációt a színházfogyasztásra?
 
Az elektronikus média hatalmas kihívás elé állította a színházakat a fiatalok megnyerését illetően. Épp ezért a jövőbeli közönség kinevelésének egyik módja, ha az előadásokat elvisszük a tanterembe, illetve ha azokat a tanmenetbe is beépítenék. Tapasztalataim szerint a középiskolás korosztály rendkívül nyitott az olyan darabokra, amelyek az őket érintő kérdésekkel foglalkoznak. Szép Ernő Igazgató úr! című szerelmi drámáját például kifejezetten az ő ízlésük szerint alakítottuk át, és így mutatjuk meg, hogy mihez kezd a főszereplő diáklány, amikor kiszolgáltatott helyzetbe kerül az igazgatói irodában.
 
(Forrás: Kultúra.hu)
(Fotó: Orlai Produkciós Iroda)