2005. január 7- 8. 20h Trafó
Caterina Sagna az alkotófolyamat "árnyoldalát", a kulisszák mögötti tépelődést, bizonytalanságot tárja elénk egy sziporkázó tánc-szatíra keretében. Hogyan inspirál a döntésképtelenség? Milyen gyakorlati buktatók adódhatnak egy táncelőadás születésekor? Milyen kétségek kísérik az alkotás folyamatát? A darab valójában sosem más, mint ennek a kételkedésnek és tanácstalanságnak a megtestesülése...
A közönségnek abban a különös élményben lesz része, hogy a szemük láttára álmodják meg, találják ki a darabot az alkotók. Majd még mielőtt végleges formát öltene a mű, ízekre szedik és a címtől kezdve az egészet szétcincálják, ezzel teremtve meg azt a befejezetlenséget, amelytől vitathatóvá válik egy művészi alkotás. Míg a mozgás egy szavak nélküli műfaj, az alkotók elfogadják a kihívást (esetleg végzetes hibát követnek el?) és vállalják, hogy szavakba öntik művészi szándékukat és egy este erejéig párbeszédbe elegyednek. Improvizációk, időtlen témák, töredékek és munkafázisok, élő skiccek, utolsó simítások, tréning. Az előadásnak nevezett rejtélyből (a banalitást mellőzve) mindent megmutatnak, a kockázatokkal, ballépésekkel, zsákutcákkal és apró hiányosságokkal együtt, amelyek egyik estéről a másikra nem kívánatos konstellációt eredményezhetnek.
A befejezett mű egy esztétikai sikerekből és kudarcokból álló mozaik. A PR kérdésekből és válaszokból épül fel: a kérdések nem feltétlenül verbálisak, a válaszokat pedig nem feltétlenül kell a mozdulatokban, a koreográfiában keresnünk. A színpadon a művészi szándék és a születő mű egymásnak feszülnek: ez az ellentmondás minden alkotás alapja, amely egyúttal katasztrófát idézhet. Azonban a katasztrófa lehetősége elvileg nem ad okot az aggodalomra, hiszen semmi sem élőbb annál, mint ami éppen megszületni készül.
Caterina és Carlotta Sagna egy különleges előadástípus felfedezésére invitálja a nézőt, amely a műfajok széles skáláját öleli fel. Egy nem mindennapi élmény, amely során talán egy új műfajt is megteremtenek. A PR szereposztásában kiváló olasz, francia és angol táncosokat láthatunk.
Koreográfus: Carlotta Sagna és Caterina Sagna
Előadja: Viviane de Muynck, Alessandro Bernardeschi, Claire Croizé, Lisa Gunstone, Antonio Montanile, Mauro Paccagnella, Carlotta Sagna, Caterina Sagna
Dramaturg: Roberto Fratini Serafide
Jelmez: Tobia Ercolino
Fényterv: Nuccio Marino
Fény: PhilippeGladieux
Hang: Carlo Bottos
Menedzsment: Nicolo Stabile
Fotó: Maarten Vanden Abeele
Produkció: Associazione Compagnia Caterina Sagna
Koprodukció: Théâtre de la Ville - Paris, la Biennale di Venezia, Halle aux Grains - Blois (Franciaország), Centre National de la Danse-Paris
Külön köszönet: Needcompany - Brüsszel