2005. január 11-12-én a Trafó Kortárs Művészetek Házában.
Zárt telek
" Az ibolyák lármázva kéklenek,
hiába áll a zárt telek felett:
Tilos a bemenet!"
(Shida Yaha írását fodította Kosztolányi Dezső)
Koreográfia, rendezés, díszlet, jelmez: batarita
Tánc: batarita, Ihaza Festus, Feicht Zoltán és az Ibolyák
Zene: Kerek István, Xrc
Látvány: videó és fényterv: Szabó Péter
Fénytechnika: Payer Ferenc
Produkciós asszisztens: Kókai Ildikó
Fotó: Szabó Péter
Külön köszönet: Kelemen Zsuzska, Trendl László
Pólusok
A Műhely Alapítvány 1994-ben indította útjára első, koreográfusoknak szóló, bemutatkozási lehetőséget biztosító programját, az Inspiráció - fiatal koreográfusok estjei sorozatot. A hosszú évek alatt folyamatosan változó, fejlődő program hívta életre a Pólusokat. A Pólusok egy újabb komoly lehetőség az alkotók számára, amelyre a fellépőket a Műhely Alapítvány kéri fel kuratóriuma és a vonzáskörébe tartozó szakemberek véleménye alapján. Az alapítvány munkatársai a kortárs tánc területén feltűnő minden alkotót megpróbálnak figyelemmel kísérni, és munkáikat, ötleteiket, képzettségüket értékelve választják ki azokat, akik - véleményük szerint - a közeljövőben meghatározó művészeivé, koreográfusaivá válhatnak a hazai kortárs táncművészetnek.
A Pólusok 2005. évi meghívott alkotói: Bata Rita és Gergye Krisztián.
batarita 1999-ben készítette első koreográfiáját. Azóta évente két-három darabbal lép a nyilvánosság elé, melyekre a meglepő mozgásvilág és az expresszivitás a jellemző. 2003-ban elnyerte a "Legjobb koreográfus"-nak járó I. díjat a Lengyelországban megrendezett XI. Kortárs Táncfesztiválon Tiéd...?! című munkájával. Ugyanebben az évben Párizsban koreografálhatott a - Trafó közönsége által jól ismert - Cie Ixkizit ösztöndíjasaként. 2004-ben pedig Bécsben dolgozott a DanceWeb nemzetközi táncszervezet rezidens programjának magyar meghívottjaként. Szólói és a társulat részére készített koreográfiái az emberi ösztönökkel kapcsolatos, folyamatos kutatómunkájának eredményein alapulnak. Így készültek a Zsigervirág, Ingrata Persona és Szélcsend című darabjai, melyeket több budapesti színház tart repertoáron.
Gergye Krisztián saját táncformanyelv megteremtésére törekszik, amely a tradicionális jávai és a kortárs tánc ötvözésében nyilvánul meg. Karakteres, csak rá jellemző koreográfiái többnyire képzőművészeti ihletettségűek (Egon Schiele, Hieronymus Bosch), állandó jellemzőjük a letisztult látványvilág. 1998-2003-ig a KOMPmÁNIA (Csabai Attila) Táncszínházi Társulat tagjaként több mint tíz produkció táncosa volt. 2002 óta a Frenák Pál Társulat állandó vendégművésze. 1999 óta jelentkezik saját darabokkal (Halál és a Lányka, Barbara L., E. SCH EROTO), melyekben műfaji határátlépésekre is fókuszál. Állandó alkotótársa Ágens, a beskatulyázhatatlan kortárs operaénekesnő.