Bokor Zsuzsa

Kultpol

1993-ban végzett a Magyar Táncművészeti Főiskolán Sebestény Katalin évfolyamában. Ugyanabban az évben szerződtette az Operaház. 1997-ben címzetes magántáncosi kinevezést kapott.

Az alábbi rangos kurzusokon vett részt:

North Carolina School of the Arts (USA, 1993); Royal Swedish Ballet Academy (Stocholm, 1990); Kirov Balett (Szentpétervár, 1997, 1999 ? betanulta A hattyúk tava Odette-Odíliáját és a Giselle címszerepét).

1992-2002-ig a Cincinnati Ballet tagja (Ohio, USA), ahol a következő jelentős szerepeket táncolta:

1001 éjszaka (Alive) / Nurida, Budur

Diótörő (Nini) / főszerep, Sugar Plum

Hófehérke (Simmons) / Hófehérke

Három testőr (Prokovsky) / Anna királynő

Tizenkét hercegnő (Simmons) / főszerep

Paquita (Franklin) / Grand pas de deux

Who Cares (Balanchine) / szóló

Four Temperaments (Balanchine) / szóló

Sync (Christe) / szóló

Postcards from the Sky (Simmons) / szóló

Twisted Elegance (Simmons ) / szóló

Beyond (Houghland) / szóló

Le plus qui lent (Rajmond) / szóló

Szerepei az Operaházban:

Pártay-Csajkovszkij: Anna Karenina / Kitty,

Petipa-Róna-Csajkovszkij: Csipkerózsika / Orgonatündér,

Zaharov-Aszafjev: A bahcsiszeráji szökőkút / Mária,

Vámos-Csajkovszkij: A hattyúk tava / Odette-Odília

Petipa-Vajnonen-Csajkovszkij: A diótörő / Mária hercegnő

Harangozó-Delibes: Coppélia / címszerep

Petipa-Harangozó-Minkusz: Don Quijote / Barátnő

Fellépett Zanella, Balanchine, Kylián, Manen, North és Harangozó egyfelvonásos balettjeiben.

A Cincinnati Ballet együttesével vendégszerepelt Portugáliában és az USA nagyvárosaiban, a Magyar Nemzeti Balett társulatával turnézott Mexikóban, 1993-ban egyéni meghívást kapott a Hallei Operába (Németország), ahol a Rómeó és Júlia női főszerepét alakította (kor.: R. Duse).

Balettmesterként az alábbi helyeken tevékenykedett:

Cincinnati Ballet Academy (1999-2002), Interlochen, Art Festival (2002).