Az est első része marionett-játék: báb éled öntudatára és lázad fel alkotójával szemben a sötétből előbukkanó, alaktalan árnyak segítségével. Az előadás második felében pedig Pite 7 kiváló táncosának mozdulatai idézik vissza az előző részben látott marionett finom mozgását, csakúgy, mint az irányítottság és a szabad akarat harcát.
Az 1970-es születésű Crystal Pite Kanada egyik legújítóbb szellemű koreográfusa. Táncos karrierjét a Ballet British Columbiánál kezdte, ahol 1990-ben koreográfusként is bemutatkozott. Koreográfusi indulását a szakma és a közönség is nagy lelkesedéssel kísérte, készített darabot a Netherlands Dance Theatre, a Ballett Frankfurt, a Les Ballets Jazz de Montreal és számos más társulat, valamint független táncosok számára. 1995-ben Clifford E. Lee Koreográfiai Díjat kapott, 2004-ben pedig neki ítélték a Bonnie Bird Észak-Amerikai Koreográfiai Díjat. 1996-ban csatlakozott a William Forsythe vezette Ballett Frankfurt társulatához, ahol számos nemzetközi turnéban részt vett, alkotóként és előadóként dolgozott Forsythe munkáiban.
2001-ben Vancouverbe visszatérve alapította meg társulatát Kidd Pivot néven, és ezzel az új csapattal folytatta koreográfusi munkásságát (Uncollected Work ? 2002, Double Story ? 2004). A Kidd Pivot megkapta a 2005-ös Isadora Duncan Díjat.
A társulat nem először jár Budapesten, 2008 októberében Lost Action című előadásukkal arattak nagy sikert a Trafóban.