Izraeli tánctársulatok vendégjátéka a MU Színházban

Színpad

A két társulatban közös, hogy mindkettő koreográfusa a színpadiasság minimalizálásával igyekszik a lényeghez eljutni: Anat Danieli zene nélkül, a testek és a táncosok hangjára koreografált darabot, Sahar Azimi előadása pedig szinte minden színházi kelléket nélkülöz: se díszlet, se kellék, se világítás - csak a táncosok megdöbbentő energiája.
 

AnatDanieli_MUSzinhaz.jpg
Have you been to the movie "Death of a Lady"?

Danieli Have you been to the movie "Death of a Lady"? című előadása apránként adagolja az örömöket. Nézzük a színpadi történéseket és minden egyes új felfedezés hozzáad egyet-egyet. Anat Danieli jó érzékkel és rengeteg koreográfiai ötlettel rajzolja fel a táncosok sebezhetőségét, amint meghittséget igyekeznek teremteni saját mikrovilágukban, vagy érzelmekkel átszőtt helyzeteket próbálnak kibogozni - mint mi mindannyian. Az október 24-i, este nyolc órakor kezdőd előadás végén úgy érezhetjük, egy ölelést kaptunk ajándékba.

 

SaharAzimi_MUSzinhaz.jpg
Sahar Azimi

Sahar Azimi október 25-i, Come, feel című előadásának különlegessége a színpadi külsőségek puritanizmusa és a táncosok elképesztő energiája. A koreográfus azt az - emlékeink mélyén megbúvó - állapotot igyekezett mozdulatokba önteni, amikor csecsemőként éhesek vagyunk és nem értjük, miért nem képes ezt felfogni a körülöttünk lévő világ, amikor égető szükségünk lenne valamire, de a jelzéseinkre érthetetlen módon nem érkezik reakció - és ez rosszabb még az elutasításnál is. Az "állandó hiányérzet" kifejezése és formába öntése érzelmileg és fizikailag is szinte a végletekbe kergette a táncosokat. Az előadás egy hosszú próbafolyamat 50 percbe sűrített esszenciája, Sahar Azimi első, egész estés munkája.