Jövőre több Nurejev-koreográfia is látható Bécsben

Színpad

 

(MTI) A balettelőadásokra idén a tavalyinál 26 százalékkal több jegy fogyott el, a Bécsi Állami Operaházban a látogatottság meghaladta a 95 százalékot, a Volksoperben pedig a 75-öt. Lagris úgy véli, a sikereket külföldi fellépéseik is igazolják, Marie Antoinette című darabjukkal például Versailles-ban, Jerome Robbins-estjükkel Monacóban arattak elismerést. 
    

A következő évadban is több vendégszereplésre készülnek: húsz év után először utaznak Japánba, a párizsi Théatre du Chatelet-ban pedig a balettnövendékek közreműködésével Nurejev emléke előtt tisztelgő gálaműsort mutatnak be. A Nurejev-gála természetesen először Bécsben kerül színre, ahol októberben a világhírű orosz táncos és koreográfus izgalmas Diótörő-feldolgozását is bemutatják. A repertoár értékes darabja marad Nurejev Bécsben keletkezett Don Quijotéja. 
    
A program súlypontját továbbra is a kortárs balett adja: a Táncperspektívák című műsor a Bécsi Állami Operaházban egészen friss alkotásokat, David Dawson, Helen Pickett, Patrick de Bana és Jean-Christophe Maillot darabjait sorakoztatja föl. 
    
A Volksoperben először lesz vendég a német koreográfus Stephan Thoss, aki az asszonyokat láb alól eltevő kékszakállú herceg témáját új nézőpontból közelíti meg Henryk Gorecki és Philip Glass zenéjére. A mű ősbemutatóját tavaly tartották Wiesbadenben.  
    
A finn Jorma Elo, aki 2010-ben debütált az Állami Operaházban, idén a Volksoperben koreografál egy estet Teremtés és hagyomány címmel.
    
Távozik a társulattól Jelizaveta Golibina, Shane A. Wuerthner és Marie-Claire D'Lyse. Szólistának szerződtetik Vera Szabancevát, férfi partnerét még keresik. 
    
Szorosabb lesz az együttműködés a balettintézettel: Simona Noja igazgató szerint alaposan megvizsgálták és az európai követelményekhez igazították a tanárokkal és a növendékekkel szembeni elvárásokat, így az iskola színvonala jobban igazodik a balettegyüttes magas színvonalához.