A kiállítás lehetőséget adott a látogatóknak, hogy a különböző, IVANKA által gyártott betonfelületeket megérintve megismerjék az anyag rejtett jellegzetességeit egy, a felületek érintéséből fakadó dallam kíséretében. A látogatók körében nagy sikert aratott, hogy a hagyományos kiállításokkal szemben, ahol gyakran a ?ne fotózd, ne érintsd meg (no photo please, please do not touch)? viselkedés az elvárt, az IVANKA ?Hear the sound of concrete - give it a touch!? koncepciója esetében épp ellenkező, az ?érintsd meg és ezáltal fedezd fel az anyag látszó és rejtett tulajdonságait? felhívás szerepelt. Az érintésre megszólaló hangok a szimbolikus fákon elhelyezett, változatos, egyedi felületű beton elemek valódi, instrumentumként való megszólaltatásának hangjaiból és a textúrák karakteréhez kapcsolt asszociációból kerültek megkomponálásra. A hangok így a különböző beton elemek tulajdonságait tükrözték és a látogatók számára olyan show-t biztosítottak, mely komplexen hatott érzékelésükre, meghagyva a felfedezés élményét az anyag sokszínűségének megismerése közben.
Az Ivánka Katalin és Ivánka András által alapított design beton cég újra és újra feszegeti a beton felhasználási és alkalmazási módjának határait. Az idei koncepcióról Ivánka Katalin így nyilatkozott: ?A beton rengeteg felhasználási módját alkalmaztuk már és mindig szerettük volna összekapcsolni ezt az anyagot a zenével is. Öt évvel ezelőtt Jankovics Dávid high end mérnökkel létrehoztuk az AEROM Concrete Sound hangfalpárt. A hangszóróval együtt a hangfal törzse egyetlen, formára gyártott betontömbből áll. A legjobb minőségű hangok betonnal történő előállítása mellett más lehetőségeket is kerestünk a zenéhez való kapcsolódásra. A felfedezés, miszerint lehetséges a különböző IVANKA beton textúrák ?nyelvének? hangokká történő lefordítása, tette a The Sound of Textures projektet a Milan Design Week fő témakörévé. Nemcsak hallgatjuk és lejátsszuk, de a textúrák hangjaival létre is hozunk zenét.?
A budapesti székhelyű vállalkozást 2002-ben alapították, mára a világ vezető dizájner beton cégévé nőtte ki magát. Az első nemzetközi áttörést a Milan Design Week-en debütáló SEEYOU síremlék sikere hozta meg 2009-ben, mellyel a 21. század egyik tabu témáját, a halál természetességét hozták felszínre. 2010-ben az AEROM Concrete Sound hangfal dizájn, 2012-ben pedig a ?CONCRETE GENEZIS? ruházati kollekció ? a világ első, cementet és textilt ötvöző, építészeti ihletettségű kapszula kollekciója jelentette a sikert. 2014-ben a ?The Water of Life? /RAINHOUSE projekt a DRINK RAIN! kampánnyal együtt egy forradalmian új technológiát mutatott be, mely biobeton közreműködésével esővízből legmagasabb minőségű ivóvizet állít elő a fenntartható fejlődés jegyében.