Szabó Noémi művészettörténész, a kiállítás társkurátora elmondta az MTI-nek, hogy az alapítvány festészeti és szobrászati gyűjteménye után ezúttal a grafikai kollekcióból válogattak, és a grafika határterületéhez tartozó műfajokból (fotó, installáció) is bemutatnak műveket, hogy színesítsék a tárlatot. Azt akarják felvillantani, hogy Magyarországon az 1960-as, 70-es évektől máig hogyan fejlődött a grafika, amely általánosabb értelemben romantikus műfajnak is tekinthető.

A kiállítás címében szereplő utópia pedig a pozitív jövőképre utal és arra, hogyan érvényesül a romantikus és utópikus gondolat a 20. század második felének magyar művészetében - emelte ki a kurátor. A tárlat anyagát négy csoportra osztották: a test, a természet, a történelem és a tudomány témakörére. Ötvenhárom művész 1-2 munkával szerepel, a rendező elv pedig az volt, hogy az idősebb vagy már eltávozott nagy mesterek munkái mellett a hasonló gondolkodású fiatalok jelenjenek meg.
Szabó Noémi példaként említette, hogy egy falon lesz látható Borsos Miklós szobrászművész és a fiatal Fischer Judit egy-egy apró csendélete, lehetőséget adva az összehasonlításra. Együtt mutatják be Kondor Béla diplomamunkáját, a Dózsa-sorozatot Szemethy Imre diplomamunkájával, az Ulysses-sorozattal. Szépfalvi Ágnes közösen szerepel Nemes Csabával, mert mindketten pici krétarajzokat készítettek és ezek úgy futnak végig a falon, mint a képregény, ezért kísérleti műhelykiállításnak nevezhető a tárlat - összegezte a kurátor. Ahogy elmondta, hogy az Örökmozgó Filmmúzeummal közösen márciusban Cinema Utópia filmklubot hoznak létre, és négy nap alatt négy filmet mutatnak be a romantika-utópia témakörében.
 
(Forrás: MTI)
(fotó: Kultúra.hu)