A Zoltai Terem nagy belmagasságú, galériás elrendezése segítségével a látogató a festő egykori párizsi palotája, a karzatos szalon és a műterem vendége lehet. A korabeli lapok beszámolói, a fennmaradt fotók, valamint Pataky László akvarelljei segítségével alakul át a múzeumi tér, amelyben tanúi lehetünk Munkácsy Mihály élete egy-egy érdekes eseményének. A kiállítás történeteket mesél, amelyek végül a Munkácsy Teremben található Trilógiához vezetnek.
A kiállítás apropóját részben az adta, hogy a művész 175 évvel ezelőtt született, részben pedig az, hogy több mint száz év kálvária után Munkácsy Krisztus-trilógiája végleg megtalálta helyét a múzeumban.
A tárlat időutazásra hívja a látogatókat. A művész 1874 és 1896 közötti termékeny időszakába enged betekintést. Az érdeklődők megismerhetik a festő párizsi műtermét, festményein, személyes tárgyain keresztül pedig közelebb kerülhetnek Munkácsy életéhez. A Zoltai Lajos-terem alsó szintjén a trilógia születését állították a kiállítás középpontjába.
Megtekinthető a Golgota című festmény 1883-ban készült szín- és kompozíciós vázlata és néhány rajz az Ecce Homo tervezési időszakából. A felső szinten Munkácsy Mihály életéből fennmaradt emlékekkel találkozhatnak a látogatók. A tárlaton bemutatják a művész esernyőjét, bőrkesztyűjét, hajkeféjét, névjegykártyáját és esküvői meghívóját is.
A kiállítás, amely a békéscsabai Munkácsy Mihály Múzeum és a Nemzeti Galéria közreműködésével jött létre, december végéig látható a Déri Múzeumban.