Az előadásban minden szereplő menyasszony lesz, egy egészen bizarr menyegző résztvevője. "Burokká formálódnak a ruhák, bezárulnak, összeolvadnak a bennük megbújó testtel. Átalakulnak a karakterek, erre reagál a látvány és a zene is, miközben csupán egyetlen dolog állandó: a nagyvárosi magány atmoszférája" - olvasható a Trafó műsorismertetőjében. ?Az aUTONÓM zÓNA éteri világát azok a civil szereplők is aktuálissá teszik, akik a 21. századi Budapestet csöpögtetik bele ebbe a hihetetlenül őszinte és megalkuvás nélküli műalkotásba. Maszk a ruha, maszk a test; mindennapi szerepjátszásunk elevenedik meg a színen, a lehető legplasztikusabban. Show, de nem revü, saját, öntörvényű és konzekvens világgal: Korai Zsolt videó-munkáit Esteban De La Torre vetíti; Kopasz Tamás, Philipp György és a TVK alapítója, Árvai György reagál gitárral, elektronikával és énekkel a színpadi eseményekre, a ruhakölteményeket pedig a Góbi Rita társulat tagjai viselik. Az ismertető szerint a ruhaburkokkal és a táncosokkal a produkció egyszerre hozza közel a nézőkhöz a testet és a testiséget, keresi az elveszett naivitást, kétségbeesetten kiált fel a szerepjátszás és a stigmatizáció ellen. Radikális és költői produkció, amelyben a szereplők teste köré egyre nagyobb burokként épülnek a ruhák, majd ketrecbe zárják őket.
Szűcs Edit jelmeztervező a Kultúra.hu-nak adott interjújában elmondta: a jelmezeket a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen megismert tanítványaival együtt készítette. ?Amiket készítettem, nem is egészen ruhák vagy jelmezek, hanem inkább testmaszkok: tokokra emlékeztetnek, amelyek átalakítják a személyiséget, elbújtatják, elzárják az individuumot. Ezek adták a látványvilág alapelemeit. Azoknak a tanítványaimnak az alkotásait válogattam be a műsorba, akiken azt láttam: megmozgatta, megihlette valami őket ebben a koncepcióban, és ők maguk is hozzá tudtak tenni ehhez. Ezek az alkotások a divat felől járulnak hozzá a jelmezvilághoz, hiszen az volt a célunk, hogy megtaláljuk a színház és a divatbemutató összemosható felületeit. A divatbemutatók fontos jellemzője ugyanis, hogy sokszor egy adott tematika alapján építkeznek és olyan szellemi üzenetet hordoznak, amely túlmutat a kifutón és a felvonultatott ruhákon. Korunk elmagányosodása rendkívül aktuális kérdés, és úgy gondoltam, érdemes alkotói nyelven is beszélni róla.? A kérdésre, hogyan alakult ki Góbi Rita társulatával való együttműködés, elmondta, hogy több közös munkán dolgoztak már együtt. ?A Bőrhártya című előadás után úgy éreztük: Rita az, aki képes megtölteni élettel a ruhákat, és koreográfusi munkásságát is nagyszerűnek találtuk. A másik fontos mérföldkő az együttműködésünkben a Végtelenbe zárva című műsor volt, amelyben Árvai György rendezésében dolgoztunk együtt.?
Szűcs Edit Kozma Lajos Kézműves Iparművészeti Ösztöndíjas ruhatervező iparművész, a Természetes Vészek Kollektíva oszlopos tagja. A Trafóban több divatszínházi produkcióját is bemutatták. Jelmeztervezőként számos színházi előadásban működik közre, ő készítette többek közt a Madách Színházban jelenleg is futó Mamma Mia című előadás kosztümjeit is. 2007 óta a MOME textil tanszékének adjunktusa. Csoportos kiállításokon részt vett Stuttgartban, Bécsben, Prágában és Budapesten is. Többször is elnyerte már az év legjobb jelmeztervezői díját.
Forrás: Trafó / Interjú: Gangel Noémi
Fotó: Jókúti György