A dokumentum és fotókiállítás a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) uniós támogatási programjának keretében nyílt meg ? mondta el a tárlatot rendező Somogyi Szilvia az MTI-nek.
A tárlaton bemutatják a város tömegközlekedésében jelentős szerepet játszó troli megjelenését, történetét és jövőjét. A tárlókban összegyűjtött dokumentumok jelentős része a könyvtár anyagából származik: korabeli újsághírekből, képes könyvekből, szórólapokból, plakátokból. Emellett egy fotósorozatot is láthatnak az érdeklődők az első járművektől az idén megjelenő korszerű trolikig.
Szegeden 1978 júliusában kezdődött meg a vonalépítés és a forgalmi szakszemélyzet képzése. Az induláshoz beszerzett járműállomány 9 szovjet gyártmányú ZIU-9 típusú szóló trolibuszból állt, amelyek 1979. február 22-én érkeztek Szegedre. 1979. április 29-én ünnepi keretek között adták át az első szegedi és egyben vidéki trolibuszvonalat. A városközponthoz közeli Bartók Béla tér és az újszegedi Odessza lakótelep (Gyermekkórház) között megépített 2,3 kilométeres út az egykor Újszegedre közlekedő villamosra emlékezve az 5-ös számot kapta.
Ez mára több mint 37 kilométeres hálózatra és 56 darabos flottára bővült. Emellett idén kerül forgalomba az a 13 új Ikarus-Skoda 187Tr típusú jármű, melyek a legkorszerűbb, felsővezetéktől függetlenül is közlekedni képes trolibuszok.
A kiállítás apropóját az adta, hogy az SZKT 426 ezer euró uniós támogatást nyert, kilenc ? osztrák, olasz, német és lengyel ? társszervezettel közös pályázaton. A projekt egyik lépéseként minden országban megrendezik az adott város trolibusz-közlekedésének történetét bemutató kiállítást.
Szegeden a Szegedi Közlekedési Kft. és a Somogyi-könyvtár közös tárlata 2013. február 6-ig tekinthető meg.
(Forrás: MTI)
(Fotó: sk-szeged.hu)