Az első héten a Vakok Batthyány László Gyermekotthon 6 halmozottan fogyatékos látássérült lakója, a második turnuson pedig a budapesti Csalogány utcai Készségfejlesztő Speciális Szakiskola 7 középsúlyos értelmi fogyatékos tanulója vett részt a közös foglalkozásokon szentendrei és budapesti gimnazistákkal együtt.

skanzen1

 

A programok között elsősorban olyan tevékenységi formákat próbálhattak ki a diákok, amelyek sikerélményt jelenthetnek a sérült gyerekek számára is. Vajat köpültek, kukoricát morzsoltak és daráltak, fát fűrészeltek, vályogot vetettek. Miután kipróbálták a kézimalommal őrlést és szitálást, kenyeret dagasztottak, amit meg is sütöttek a múzeum kemencéjében. A Skanzen állattartó tanyáján megismerhették a magyar őshonos háziállatokat, és bekapcsolódhattak gondozásukba. Természetesen nem maradt el a Skanzen Néprajzi Látványtárában vakok számára kialakított tárlat ?megtekintése?, és a vonatozás az akadálymentesített motorvonaton sem. A tábor utolsó napján csörgőlabdát nemezeltek, majd közösen zenéltek és énekeltek.

 

A hét folyamán a sérült és ép diákok párokat alkottak. A párok mindennap cserélődtek, hogy mindenki alaposabban megismerhesse egymást. A középiskolás diákok számára hatalmas élmény volt, hogy felnőtt módra vállalhattak felelősséget és nyújthattak segítséget, és örömteli  felismerést jelentett számukra, hogy megtapasztalhatták, sérült társaik mennyire közvetlenek és szerethetőek.