György László hangsúlyozta: a divat- és designipar nem luxus. Csaknem 100 ezer embernek ad munkát, arányaiban az egyik legnagyobb exportkapacitással rendelkező ágazat, amelyben jelentős fejlődési potenciál van. Mint mondta, a felhívásra mikro-, kis- és középvállalkozások jelentkezhetnek, a pályázat a modern üzleti és termelési kihívásokhoz történő alkalmazkodást segítő fejlesztéseket támogatja.
A központi régióban 3 milliárd forint, az ország többi régiójában együttesen 7 milliárd forint áll rendelkezésre. A támogatás összege 5 millió és 150 millió forint között lehet, ez egyebek mellett új eszközök, gépek beszerzésére, gyártási licenc, know-how és immateriális javak beszerzésére, ingatlanfejlesztésre, az információs technológia fejlesztésére, iparjogvédelmi tanácsadásra, marketingtevékenységre és tanácsadásra, valamint részben bérköltségekre is fordítható.
A konstrukció részletein a 10 napos társadalmi egyeztetés eredményeképpen még módosíthatnak, a 10 milliárdos keretösszeg nem változik – tette hozzá.
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója elmondta: csaknem 3000 aktívan exportáló hazai divat- és designipari vállalkozás van, tavaly az ágazat teljes bevételének 81 százaléka származott exportból.
A vezérigazgató hangsúlyozta, a szektor szereplői a nemzetközi piacokon is megállják a helyüket. Ahhoz, hogy a világjárvány okozta kihívások után is felvegyék a versenyt a tőkeerős nemzetközi szereplőkkel, technológiai fejlesztésekre van szükségük. Ezért kiemelt jelentőségűnek nevezte a pályázatot, amely hozzájárul a divat- és designipari vállalkozások jövedelem- és munkahelyteremtő képességének megőrzéséhez.
Nyitókép: György László és Bata-Jakab Zsófia
Fotó: MTI / Kovács Tamás