Telefondoktor századszor

Egyéb

Szabó Borbála egyszemélyes bohózatának főszereplője Békés Dénes, a harmincas éveiben járó sikeres nőgyógyász, aki egy nap véletlenül bezárja magát a rendelőjébe. Ezzel kezdődnek a problémák, illetve pontosabban azzal, hogy nem mer igazat mondani. Mindenkinek azt mondja, amit az hallani szeretne. Miközben a rendelőből próbálja telefonon megoldani ezt az aprónak tűnő kellemetlenséget, kis hazugságai önálló életre kelnek odakinn, ő pedig egyre elkeseredettebben próbálja helyrehozni a lassan helyrehozhatatlant ? mindvégig bezárva.

A Telefondoktor sikerszériája 2011-ben kezdődött, amikor az írónő darabját Orosz Dénes rendező és Göttinger Pál a Manna Kulturális Egyesület támogatásával színre vitte. Az előadást négy éve fogadta be a Thália Színház, de számos vidéki- és fesztiválmeghívást is kapott, Göttinger Pál pedig elnyerte alakításáért a Vidor Fesztivál Pulcinella-díját. A közös munka eredményeként immáron 100. alkalommal látható az egyszemélyes bohózat, amely kiemelkedő sikernek számít a hazai független színházi életben.

Ezt megünnepelendő, az alkotók a február 25-i 100. előadás bevételét a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálatnak ajánlják fel, és a 99. előadáson egészségügyi dolgozókat láttak vendégül. Erre a zártkörű előadásra olyan szülészorvosokat, bábákat, szülésznőket, mentősöket hívott meg a Manna, akik ritkán jutnak el színházba. Így az Arizona Stúdió 99 székén 99 vendéggel ünnepelte a 99. előadást a Telefondoktor csapata.

Gáspár Anna, a Manna vezetője elmondta, régóta tervezték a kollégákkal, hogy a Telefondoktor 100. előadását méltó módon ünneplik meg, és egy, a születések körül munkálkodó alapítvány munkáját segítik az aznapi bevétellel. ?Mivel a Telefondoktor főhőse egy nőgyógyász, rögtön arra gondoltunk, hogy olyan helyre kerüljön ez a felajánlás, ahol az épp megszületett vagy születendő babákkal foglalkoznak. Az előadás alkotói segítségével találtunk rá Szent Márton Gyermekmentő Szolgálatra, akik nem csak csecsemők, de kisgyermekek gyors és hatékony ellátását biztosítják, így az ő rendkívüli és csodálatos munkáját segítjük az előadás bevételével.?

Az életveszélyes állapotú kisgyermekek helyszíni ellátása és szállítása különleges szakmai, gyakorlati és műszeres felkészültséget igényel. Az Alapítványt 1999-ben azért hozták létre, hogy különleges gyermekrohamkocsik és gyermek mentőorvosi kocsik elindításával segítse az Országos Mentőszolgálat munkáját. Magasan képzett gyermekmentős csapataik és egyedülálló Gyermekrohamkocsijuk, valamint gyermek-mentőorvosi kocsijaik hatékonyságát bizonyítja, hogy az elmúlt 17 évben több mint harmincnyolcezer bajba jutott kisgyermeken segítettek. Alapítványuk állami támogatásban nem részesül, adó 1%-os felajánlásokból, vállalati és magán adományokból működik.

A jubileumi Telefondoktor bevételét az előadás napján, február 25-én, adják át az alkotók az Alapítvány orvos igazgatójának a Thália Színház Arizona Stúdiójában.

Az előadás azonban a nézőknek is rejt érdekességet, az alkotók különleges meglepetéssel készülnek az előadás végére. Jegyeket a Thália Színház jegypénztárában lehet vásárolni, és minden bevétel a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat munkáját segíti.