Tönkretehetetlen...
A vízágyra emlékeztető átlátszó nylontömbök százféleképpen szolgálják a bő egyórás bohóctréfát: rögtön egy ilyenen lovagolnak elénk a MU színpadán, aztán meg-megmásszák azokat, beléjük-közéjük szorulnak - vagy szorítják egymást -, néha egészen bravúros trükkökkel.
Miért is szórakozunk akkor? Mert valahogyan mégiscsak jól adagolják a bohóctréfát: eljátsszák, hogy nem nagyon tudnak mozogni (és tényleg), úgy fonódnak-gabalyodnak, mint az a híres amerikai csapat, a Pilobolus, mely először rendezte színházzá a kontakt táncot a '70-es években: akrobatikusan és tréfásan. A saját írásmódja szerint csupa kisbetűvel írt compagnie drift humora (az ötletadó Peter Schelling, a rendező-dramaturg Béatrice Jaccard és a négy, koreográfusként is megjelölt előadó humoráról van itt szó egybevéve) picit szomorkás. Ezért is bohócszínház ez; olyasféle, mint nálunk Szabó Rékáé, nemzetközi viszonylatban pedig akár Nagy Józseféhez is hasonlítható, különös tekintettel a tárgyak és - egymás - virtuóz rakosgatására. Utóbbi alkotóhoz talán annyiban is kapcsolható, hogy igazi férfiszínház ez, férfi öniróniával: kisszerűségek és nagyszerűségek felvonultatásával, jóllehet távol Nagy József szociális érzékenységétől, kíméletlen láttatni tudásától.
Kevesen ültünk a nézőtéren (fél ház), és még másnap is előadás - nem öröm, hogy ekkora utat tesz meg hozzánk egy társulat, s néhányan látják csak. Ez nyilván profil kérdése is: a Trafóban például, ahol a közönség a külföldiekhez szokott, nagy valószínűséggel több nézője lett volna. Igaz ugyan: stílusbeli sajátosságainál fogva nem biztos, hogy oda meghívást kapott volna. Az előadás "élvezeti értéke" mindenesetre nagyobb volt annál, mint amekkora fogadtatás itt most kijutott neki.