A felújított szegedi Móra Ferenc Múzeumot a közelmúltban adták át a nagyközönségnek |
(MTI) - A múzeum tudományos kutatóhely, amely igyekszik kielégíteni a turizmus igényeit, de elsősorban alapfeladatainak ellátására törekszik - mondta Vígh Annamária főosztályvezető a dél-alföldi régió turisztikai és múzeumi szakemberei számára rendezett konferencián. Hangsúlyozta: a múzeumok gyakran másodlagos vonzerőként jelennek meg az idegenforgalmi kínálatban, de a felmérések alapján megtöbbszörözik a látogatóknak nyújtott élményt, ezért nagyon fontos a szinergikus hatások kihasználása. Az összefogásra nemcsak a más turisztikai attrakciókkal kapcsolatban van szükség, hiszen múzeumi hálózatok létrehozásával az intézmények valódi turisztikai vonzerőt gyakorolhatnak.
Simonyi Norbert, a Magyar Turizmus Zrt. munkatársa elmondta, hogy a hazánkba érkező külföldi vendégek mintegy tizede érkezik kifejezetten kulturális turisztikai céllal, de a kulturális elem szinte az összes látogatótípusnál megjelenik. A tipikus kulturális turista magas képzettségű és jövedelmű, 50 év fölötti hölgy, aki repülővel érkezik és szállodai szolgáltatásokat vesz igénybe. Jellemzően nem a nagyvárosokba és a leghíresebb múzeumokba látogat el - azokat már látta korábban -, hanem kis gyöngyszemeket keres saját ízlésének, érdeklődésének megfelelően - közölte a szakember a szegedi konferencián.