Keletkezése óta számos feldolgozásban láthattuk már William Shakespeare egyik legismertebb művét, színpadon és filmvásznon egyaránt. Kovács Lehel második rendezése ez Kecskeméten, és bár a tavalyi Leonce és Lénát is a már megszokott színházi formától eltérően alkalmazta színpadra, a Macbeth talán még izgalmasabbra és modernebbre sikerült, a lehető legtávolabb mindattól, amit az eredeti mű elolvasása után a ma embere képzel erről a történetről.
A rendezőnek kimondott célja a modernizálás, különösen Shakespeare esetében. Vallja, hogy a valaha élt egyik legnagyobb angol íróval csak így érdemes foglalkozni manapság. „Nem titkolt célom volt elrugaszkodni attól a már berögzült világtól, ami a sötét skót darab benyomását kelti, és ahol a sötétség erői mozgatják a főhőst annak ellenére, hogy benne mennyi jóság lakozik. Szeretnék inkább a hatalom és az ember viszonyával, a hatalmi harcokkal foglalkozni. A való életre is igaz, hogy döntéseinkben néha olyan mélyre gázolunk, ahonnan már nincs visszaút – a Macbeth kapcsán is igyekszem ezt boncolgatni” – fejtette ki koncepcióját Kovács Lehel.
A 21. században működő cégek birodalmában játszódó történettel a rendezőnek és a teátrumnak is fontos célja bevonzani a fiatalokat, akik talán a mai világunkhoz avítt szöveggel kevésbé, Kovács Lehel koncepciójával azonban közelebb kerülhetnek a számos tanulságot magában hordozó Macbeth világához.
A március 17-én este a Ruszt József Stúdiószínházban bemutatott darab címszerepében a közönség Orth Pétert, Lady Macbeth szerepében pedig Märcz Fruzsinát láthatja. A többi kulcsszereplőt Sipos Imre, Mechle Christian, Lakatos Máté, Jankovics Anna, Hegedűs Zoltán, Varga-Huszti Máté, Koller Krisztián, Körtvélyessy Zsolt, Venczli Zóra és Horváth Alexandra alakítja, illetve az előadásban három gyermekszínész, Varga Áron, Király Dominik és Cserháti-Szalontay Lilien is szerepel.
Nyitókép: Jelenet a Macbeth című darabból. Fotó: ifj. Háry Péter