Új régiós márkákkal, a feltörekvő tervezőket is fókuszba emelő tartalmakkal bővül a budapesti divathét programja

Kultpol

A Magyar Divat & Design Ügynökség augusztus 28. és szeptember 3. között rendezi meg a Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW). Az őszi rendezvény hívószavai: megújuló szakmai koncepció, a regionális szerep erősítése és a Z generációra fókuszáló Fashion HUB.

2023. augusztus 28. és szeptember 3. között, immáron 12. alkalommal rendezi meg a Magyar Divat & Design Ügynökség a közép-európai régió meghatározó divateseményét, a Budapest Central European Fashion Weeket, amelynek a Millenáris épületei adnak otthont.

Szeptember 2-án és 3-án összesen 39 márka kollekciója lesz látható, 24 magyar divattervező, továbbá ukrán, román, cseh, lengyel, szlovák és szerb tervezők mutatják be alkotásaikat. A BCEFW során még fontosabb szemponttá vált a hazaiak mellett a regionális márkák szereplése. A régió elismert divatszakmai magazinjainak képviselői érkeznek a helyszínre, a lengyel Vogue, Elle és Twój STYL mellett a cseh és ukrán Vogue, valamint az olasz lapok közül a L’Officiel és a Vogue Italia újságírói is a BCEFW-re látogatnak.

A 2024-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató BCEFW számos újdonságot tartogat.

„Bízunk abban, hogy egy olyan összehangolt, Advisory Board által támogatott szakmai esemény, mint a BCEFW versenyelőnnyé tudja kovácsolni a hazai és a régiós országokban rejlő kreativitást. Elkötelezett támogatói vagyunk a jövő generációinak, szeretnénk ennek a törekvésnek minél több aspektusát lefedni az esemény alatt. Idén először nyitjuk meg a BCEFW keretében a Fashion Hubot, amelyet a fiatalok érdeklődési köreinek megfelelően alakítottunk ki. A tehetséggondozásra való fókusz a kifutókon is megjelenik. Reméljük, hogy a szárnyaikat bontogató, szemünk előtt fejlődő, új és feltörekvő tervezők közül többen is nemzetközi porondra léphetnek majd” – emelte ki Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese a fiatal generációval kapcsolatos újításokat.

A Fashion Hub a tervezők prezentációi mellett számos izgalmas programot kínál a nagyközönség, kiemelten a fiatal korosztály számára azzal a céllal, hogy közelebbről megismerhessék a divat világát és a kreatívipar kulisszatitkait. A részvétel ingyenes, bizonyos programokhoz regisztráció szükséges.

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség

A képen Weszelovszky Anna jelmeztervező performansza a 2022. novemberi Budapest Fashion Weeken. Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI