Február 9-én és 11-én a közel két évszázada bemutatott remekmű, Az alvajáró kerül színpadra Némedi Csaba rendezésében, a karmester a kiváló olasz dirigens, Riccardo Frizza.

Vincenzo Bellini egyik legnépszerűbb operája egy házasság
előtt álló pár történetét mutatja be, akiknek különféle bonyodalmak nehezítik
meg szerelmük beteljesülését. Az opera happy enddel ér véget, a fiatalok
egymáséi lesznek. Ahogy Némedi Csaba egy interjúban megfogalmazta: „A
zenének olyan lelke és átütő ereje van, pulzál, lüktet, és olyan érzelmi skálát
vonultat fel, ami az ember torkát szorongatja. Nem riad vissza a giccses
szépségtől sem, de ez a korszak alapvető stílusjegye. Érzelmekben, színekben
gazdag alkotás, ami engem mind rendezőként, mind operarajongóként megfog.”

Az 1831-ben bemutatott darab alapjául Ferdinand
Hérold balettje állt, ennek állít emléket a 2017-es A puritánokat is jegyző Némedi Csaba rendezése, hiszen
koncepciójának egyik tartópillére az Operettszínház balettművésze, Kozmér
Alexandra
szerepeltetése, aki jelenlétével hidat képez a táncművészet és a
zene között. A főszerepben a cseh koloratúrszoprán Zuzana Marková érkezik
Budapestre, aki számos sikert tudhat magáénak az olasz repertoár és ezen belül
a bel canto területén. A nemes egyszerűséggel a bel canto repertoár nemzetközi
sztárjaként emlegetett olasz basszista, Mirco Palazzi Rodolfo gróf
szerepében áll színpadra, míg Elvinót a dél-koreai tenor, Konu Kim személyesíti
meg. A nemzetközi sztárgárda mellett magyar csillagokban sem lesz hiány,
Lisaként a legutóbb a Budapesti Wagner-napokonazerdei madár
szerepében debütáló Zemlényi Esztert, Teresa szerepében Simon
Krisztinát,
Alessióként pedig a nagy sikerű Háry János-produkció címszereplőjét, Dobák Attilát láthatja
a közönség.

A darab karmesterét szinte visszajáró vendégként köszöntheti a publikum: Riccardo Frizza, a vérbeli operakarmester A puritánok után a Pannon Filharmonikusok és a Kodály Kórus Debrecen (karigazgató: Szabó Sipos Máté) élén ismét bebizonyítja, mitől különleges az olasz muzsika. A bresciai születésű dirigens egyebek mellett a milánói Scala, a Párizsi Opera és a New York-i Metropolitan Opera állandó meghívott művésze.

Némedi Csaba szintén visszatérő
látogató a Müpában, hiszen az általa rendezett Puritánokat megelőzően Kocsis
Zoltán Strauss-ciklusának két darabját, A béke napját és a Daphnét
is színpadra állította a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben. A félig szcenírozott
opera díszleteiért Szendrényi Éva, a jelmezekért pedig Zöldy Z. Gergely
felel.

A Müpa, a Pannon Filharmonikusok és a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. koprodukciójában megvalósuló produkciót a budapesti közönség február 9-én és 11-én láthatja.

Kiemelt fotó: Mirco Palazzi/Lico Nicosanti