Gyűrt arany tánctér, színpad fölött lebegő rock-zenekar, elképesztő táncosok. Veszélyes és vad szenvedélyek, folyamatosan mozgó, helyet és alakot változtató testek- a lét ellentmondásos feszültsége a színpadon. Új Ultima Vez előadás, magyar szereplőkkel (is).
A belga sztárkoreográfus, Wim Vandekeybus rajongói hosszú-hosszú évek óta döbbent elragadtatással figyelik azt a hihetetlen energiát, szinte fékevesztett virtuozitást, ami az Ultima Vez társulat előadásait jellemzi - ebből kapunk ízelítőt a legfrissebb koreográfiában is.
Vandekeybus 2009-es darabját 7 fiatal táncos számára készítette. A téma az ellenállás, a változás, a pusztítás és a fejlődés, miközben az előadás folyamatos kísérletezés test és mozgás fizikai határaival, az épp csak lehetségessel és a majdnem lehetetlennel. Vandekeybus ebben a produkcióban is megbízható segítőtársakra lelt: Peter Verhelst flamand író szövegét Kylie Walters tolmácsolja - a magyar közönség így a darab női verzióját ismerheti meg (készült egy férfi változat is, melynek előadója Gavin Webber).
Vandekeybus átalakult, felfrissített társulatának előadásához a dEUS együttesből ismert Mauro Pawlowski szolgáltatja az élő zenét egy háromtagú zenekar élén. A társulatban két fiatal magyar táncos, Mészáros Máté és Vass Imre nemzetközi sikerének örülhetünk.
A Budapesti Őszi Fesztivállal közös program.
Co-organized with the Budapest Autumn Festival.
Belgian star choreographer Wim Vandekeybus who is/was also actor and photographer has been fascinating his audiences for many years with his rapid and feisty dance style. His pieces are highly vivacious and so incomparable till today that so far no one has managed to copy or imitate him. Vandekeybus stands for action and virtuosity, always combined with powerful contents.
The latest work by this restless artist, "Nieuw Zwart/New Black" opens with the explosive dance which promises breath-taking suspense, this time with a group of seven young dancers. They experiment with various forms of physicality - four men and three women dealing with thematic guidelines such as resistance and change, destruction and evolution. They are joined on stage by one performer Kylie Walters, known from Menske, and three musicians. Dangerous passions, the transformation of the body through its surroundings and the ambivalent handling of existence in these present times produce an existential tension onstage.