Az elmúlt néhány hónapban teljes zenei átalakuláson ment keresztül a budapesti bázisú The Anahit zenekar. Ennek a metamorfózisnak ú lenyomata most megjelenő, Limited Edition című daluk és videójuk, amely egyben fricska a pénzorientált világnak.

A The Anahit számára a tavaly három részletben megjelent Let Me Inject You with My Sins című lemez egy korszak végét jelentette. Áprilisban indultak el egy teljesen új úton 2070 című dalukkal, amit a Don’t Touch My Hair című track követett. A Limited Edition újabb nyomatékosítása annak, hogy a zenekar a háta mögött hagyta a melankóliát, és sokkal poposabb, vidámabb, könnyebben befogadható vizekre eveztek.

„Annyira szomorú volt ez a Covid-időszak, hogy nem bírtam magamat még jobban lehozni az életről a szomorú témákkal. A másik pedig az, hogy úgy érzem, az önterápiának most egy időre vége. Három lemez során kiírtam magamból az elmúlt éveim fájdalmait, és már más dolgok foglalkoztatnak” mondta el az átalakulásról a The Anahit frontembere, Csányi Rita.

A könnyedebb irány a szövegvilág éléből egyáltalán nem vett el, sőt: a személyes ihletettség maximálisan maradt, de kiegészült egy kis iróniával, illetve jó adag humorral és felszabadultsággal.

A Limited Edition hátteréről Csányi Rita így beszél: „Egy ismerősöm ihlette, akit kizárólag a pénz foglalkoztat, az anyagi dolgok és semmi más. Szerinte még a tehetséget és a szerelmet is meg lehet vásárolni. Egyszer annyira felidegesített, hogy dühből megírtam a dal első felét.”

Az „új
korszak” a dalírásban is hozott egy kis változást: néhány szerzeményen Ujvári
Jánossal dolgoznak közösen. Minden trackhez készül egy letisztult, erős
színekkel operáló lyrics videó is. A vizuális tartalmak között van kapcsolat:
mindegyik az éjszakában játszódik.

A The Anahit előtt új kapuk is megnyíltak. Dalaikat nemzetközi rádiós lejátszási listákon is megtalálhatjuk, így terveik szerint jövőre már nemzetközi turnéra indulnak. Addig is gőzerővel készülnek új dalokkal és videókkal, nyári fellépésekkel, illetve a már szokásosnak mondható őszi önálló nagykoncerttel.

Fotó: Bikali Sándor