A helyi örökségvédelmi csoport bírálja a város „elbiennalizálását”, miután a szervező galéria díjat fizetett a városnak Manolo Valdés spanyol művész installációjának bemutatásáért.

shutterstock_494478319_16.jpg
Manolo Valdés Las Meninas című alkotása Santanderben, az előző köztéri kiállításon. Fotó: Shutterstock

Látványos kültéri kiállítással találkozhatnak majd a 60. Velencei Biennáléra érkező látogatók, ha a Szent Márk téren átsétálnak. Manolo Valdés művészeti projektje tizenhárom bronzszoborból áll, amelyek Velence történelmi központjában, a dózsepalota közelében sorakoznak. Az Udvarhölgyek a Szent Márkon című projektet Velázquez híres, 1656-os Udvarhölgyek című festménye ihlette, a szervező a velencei székhelyű Contini Művészeti Galéria.

A galéria a szabadtéri tárlatot Velence önkormányzatával, képzőművészeti felügyelőjével és a város egyik leányvállalatával (Vela S.p.A ) együttműködve mutatja be. A kiállítás végeztével, június 15-e után Valdés egyik szobrát a városnak ajándékozzák majd.

Az Italia Nostra-Venezia örökségvédelmi szervezet azonban kifogást emelt a projekt ellen, szerintük a városi területek ilyen formájú ideiglenes hasznosítása része annak az évtizedek óta zajló jelenségnek, amely a város elbiennalizálódását jelenti. Szerintük nem minden eladó Velencében, és különösen nem a kulturális örökség, amely az itt élők identitását meghatározza. A hírek szerint ugyanis a galéria 122 ezer eurót fizetett a Vela S.p.A.-nak a projekt lebonyolításáért.

A cikk forrásai itt és itt olvashatók.