A nagyszabású est több izgalmas fordulatot is ígér. Várdai István, a Liszt Ferenc Kamarazenekar művészeti vezetője ezúttal nemcsak a különleges műsor összeállításában vállalt szerepet, hanem a nyitóhangversenyen szólistaként is fellép. Baráti Kristóf világhírű hazai hegedűművészünk pedig, hangszerét félretéve, karmesterként jelenik meg a színpadon az esemény második felében.

Az est sztárvendégeként az előző évadban kényszerből távol maradt Vadim Gluzmant hívta meg a zenekar. A nemzetközileg is elismert, neves hegedűművészt két különböző szerepben is megismerheti a közönség: koncertmesterként végig színpadon lesz, és a szólójátékot igénylő Brahms-mű kivételével az ő irányításával játssza a zenekar a teljes koncertet.

Vadim Gluzman ukrán származású izraeli alkotó, akit a legkimagaslóbb kortárs hegedűművészek között tartanak számon világszerte. Tanulmányait 7 évesen kezdte Rigában, majd a híres orosz mesternél, Zakhar Bronnál folytatta. Gluzman előadó-művészetéről köztudott, hogy játékával képes új életet lehelni a XIX. és XX. században aranykorát élő zenei hagyományokba. Jelenleg a Baltimore-i Peabody Konzervatórium rezidens művésze, valamint tanít az izraeli Keshet Eilon Nemzetközi Zeneközpontban is. 

Hangszere hasonlóan kimagasló, mint virtuóz játéka: Auer Lipót magyar származású hegedűművész 1690-es, úgynevezett „Ex-Leopold Auer” Stradivari mesterhegedűjén játszik, amit a Chicagói Stradivari Társaság kölcsönöz számára. A 331 éves hegedű nem mindennapi élményt ígér a koncertre látogatóknak, azonban nemcsak Gluzman hangszere lesz az egyetlen ritkaság. Várdai István egy 1673-ban készült „Ex du Pré-Harrell” nevű, saját Stradivari-csellón játszik az est folyamán.

Nyitókép: Vadim Gluzman. Forrás: Liszt Ferenc Kamarazenekar